Gjest Gjest_LM_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Er det noen sjømannskirkebruder her inne? Jeg og forloveden min skal gifte oss i sjømannskirken i Palma Nova på Mallorca 090909, og det hadde vært gøy å høre fra andre bruder som planlegger bryllup i utlandet denne sommeren. Hvor mange gjester har dere, hvor har dere festen etc?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det blir sjømannskirke for oss også, i Spania i juni. Formell invitasjon er sendt til 60 stykker, inkl. nær familie og venner. Svarfristen er satt til 1. mai og vi har ikke helt oversikt over hvor mange vi blir. Men tipper det blir mellom 20-25 stykker som takker ja. Mottakelsen har vi valgt og ha på et hotell som har flotte lokaler og resturant ved stranden. Er veldig spent på hvordan det vil utarte seg i varmen siden jeg skal stille i full mundur. (Det er 7 lag med skjørter i kjolen). Har vurdert å skaffe en kjole nr. 2 som er lettere, og som jeg kan skifte til etter middagen. Men har forleløpig bare sett brudekjoler (og ditto pris), og det er vel litt drøyt siden kjole nr. 1 allerede ligger i øvre sjikte sånn sett. Men får holde øynene oppe... :gjeiper:
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Hihi, du kommer neppe til å fryse i allefall Det kan jo hende du kommer over en litt brudete sommerkjole nå som det nærmer seg varmere tider som du kan skifte til utpå kvelden. Dere må ha lykke til videre med planleggingen, blir spennende når svarfristen nærmer seg! Hvilket budsjett har dere foresten? Tror vi lander på ca 60 000, men det er uten selve reisen til Mallorca. (Som vi regner som en ferie vi ville tatt uansett)
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Eeh... kjolestyret og alt stæsjet (egen kjole, brukepikekjoler, 3 par sko, og slør har vel kommet på nærmere 30.000 alene). Brudgommen har ikke fikset sitt antrekk enda, men det blir vel gjort i løpet av neste uke. Har gjort avtale med fotograf som skal ha 5000 for å bli med å ta bilder der vi vil og i studio. Tipper frisøren koster 1200-1500 kr. Blomstene er jeg litt usikker på, men det kan umulig koste mer enn det gjor her hjemme. Kjøretøyet har jeg leid for en uke, og har valgt en snerten liten cabriolet til ca. 2000. Restauranten skal ha 50 euro pr. prs. og da får de 5 retter og vin til de forskjellige rettene. Maten vil gjerne mine foreldre betale. Og nå vil brudgommens far også bidra, så da kan det hende vi vurderer fri bar. Vel, med ringene er vi nok oppe i 70.000... *usj, vet ikke helt hva jeg skal mene om det* Og da er ikke flybillettene med...
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Det høres jo ut som dere lager en skikkelig eventyrdag, moro at noen kjører full gass selv om det ikke er hjemme i Norge. Vi har leid inn bryllupsplanlegger som syr sammen dagen i samråd med oss, hvor alt er inkludert. (Frisør, blomster, brudebil (cabriolet), pynt til bilen, busstransport for gjestene fra kirken og til restauranten (ligger i en fjell-landsby) og ned igjen, samt 3retters middag med drikke, 2 velkomstdrikker og bryllupskake.) Hun har også hjulpet oss med en fotograf som er med oss hele dagen, og for oss har det vært verdt alle pengene det koster å hyre inn en profesjonell planlegger. Vi er ikke så fryktelig bereist av oss, og kan heller ikke spansk, så hun har tjent inn den kostnaden allerede. Vi satser på en ganske nedtonet og uformell setting, vi har kun våre nærmeste med. Vår niese skal være ringbærer i kirken, men ikke være tradisjonell brudepike. Vi har heller ikke toastmaster, selv om man kanskje ideelt sett skulle hatt det. Selv med få gjester. Jaja...det får gå som det går Jeg ble litt nysgjerrig på kjolen din, med 7 lag. Hva heter den, kanskje jeg kan finne den på nett?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Vi hadde i utgangspunktet sett for oss et lite og uformelt bryllup siden min blivende mann har vært gift før. Jeg derimot, er førstereis og ville ha hvit kjole. (Kjolejakten er jo noe av det beste ved forberedelsene). Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg noe "afrodite-aktig", dvs. empireliv. Men disse kjolene er ofte laget i silkestoffer som fremhever valker og bulker istedenfor å skjule dem. Jeg prøvde en drøss, men fikk ikke den helt store Yess-følelsen for noen av dem. Kanskje kan det være fordi jeg ikke er mer enn 160 høy. Uansett, så hadde de kun en kjole utstilt i den siste salongen jeg var på. Den var alt annet enn hva jeg hadde sett for meg oppi hodet, men jeg tenkte jeg kunne prøve den for morro skyld hvis de kunne være så snill og ta den ned. Og der var den!! http://www.katesherford.com/index.html Kate Sherford's Anastasia. Det er første gang jeg viser fram kjolen til noen... Men det hun har på hodet skal ikke jeg ha. Har valgt et dobbelt katedralslør. Ingen av oss har stor familie, så vi valgte å invitere en del venner. Og det var langt flere som signaliserte at de ønsket å være med på dette enn det vi hadde regnet med, og siden vi ønsket å gi dem et minnerikt bryllup,ble det som du kaller "full gass"! Vi disponerer store flotte uteområder, så tanken er at vi holder et 3-dagers selskap. Mye administrasjon, og dette hadde vi aldri fått til om det ikke hadde vært for mine foreldre som har bodd der nede i vinter, og som har kunne benytte seg av spansktalende venner. Selve middagen har jeg tenkt at vi skal ha en uformell profil på. Ingen bordkort og ingen toastmaster. Gaver har jeg tenkt til å forby... så får vi se om det fungerer...
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Nydelig kjole!! Det er rart hvordan det viser seg at de kjolene man "aldri" skulle ha er de man ender opp med, eller hvordan de man trooor man vil ha ikke passer. Foreldre/nettverk i Spania høres genialt ut, da forstår jeg hvordan dere får sydd det hele sammen. Hjelp er man jo avhengig av når man planlegger et bryllup i utlandet. Jeg ønsker dere lykke til videre, og håper dere får dagen nøyaktig slik dere ønsker og håper på.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Jeg har litt på følelsen at vi må improvisere litt siden vi ikke har noen som har ansvar for å ordne opp når det oppstår noe, slik som dere. Men vi får håpe at det ikke oppstår katastofale feil... og jeg, jeg kommer ikke til å våge å passere bassenget engang! Takk for lykkeønskninger. Lykke til selv, når vi er tilbake er det deres tur!
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Så moro! Vi skal også gifte oss i sjømannskirken 09.09.09 Når er deres vielse?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Der vi skal vies har de som praksis å ha den kl. 16. Men tror grunnen er at de bruker tilstøtende lokaler som treffsted for nordmenn som vil ha vaffler, VG og norsk kaffe, altså en liten kafeteria. Men når kl nærmer seg 16, blir besøkende bedt om å gå, og så trekker de vekk en vegg slik at det blir kirkerom. Men kirken er ny. Ble bygget så sent som i 2004.
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Hvilken sjømannskirke skal dere gifte dere i, Monica?
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Vi skal også gifte oss i Palma Nova :-)
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 3. juni 2009 #14 Skrevet 3. juni 2009 Så gøy!! Når er vielsen deres, og hvor mange gjester har dere? Moro å høre hvordan andre gjør det. Jeg var i kontakt med sjømannskirken forrige uke ang antall sitteplasser, og fikk da vite at kirken tar ca 35. Vi blir 33 med presten... Men da blir det i allfall fullt hus, det er jo stor stas!
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 ..... vår vielse er kl 14.00. Det glemte jeg jo å skrive.
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 3. juni 2009 #16 Skrevet 3. juni 2009 Vi skal ha vielse kl. 17.00, og jeg vet ikke hvor mange vi blir... Har ikke bestilt reisen enda, vi heller... Håper på noen kampanjer og billige billetter fortsatt
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 3. juni 2009 #17 Skrevet 3. juni 2009 Kirken er jo kun et hull i en vegg mellom to hoteller, så det kan jo ikke være plass til så mange der inne. Ble litt skuffet når jeg så den utenfra, og skulle gjerne sett noen bilder hvordan det ser ut inni. Leter, men finner ei :-/
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 3. juni 2009 #18 Skrevet 3. juni 2009 Det er jo enda noen måneder igjen, mye går nok i boks før det nærmer seg september. Dere må ha lykke til videre med planleggingen, og med den store dagen 09.09.09!!
Gjest Gjest_LM_* Skrevet 3. juni 2009 #19 Skrevet 3. juni 2009 Nei, det er vel ikke alltid det er den stor schwungen over sjømannskirkene. Hvor har du sett bilde av den utenfra? På sjømannskirken sine hjemmesider?
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 3. juni 2009 #20 Skrevet 3. juni 2009 Jeg var utenfor der i forrige uke, de var stengt på mandager, selvsagt den dagen vi tok oss en tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå