Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg er adjunkt med tilleggsutdannelese (=5 år). Det neste på veien nå er master. Jeg har vært inne på tanken på å ta master i spesped, men er redd for at jeg da blir "tvungen" til å bli i skolen for alltid. Er det noen som har tips om interessante masterstudier? Jeg har årsstudium i samfunnsfag i utd pr i dag, kan det være noe å bygge videre på? Eve noe helt nytt?? Ønsker å høre andres erfaringer!!
Gjest nyny Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Og så jeg som trodde du bare ville presisere stavingen av "adjunkt"....hehe. *rusler ut av tråden igjen, siden jeg ikke har peiling på temaet*
Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Og så jeg som trodde du bare ville presisere stavingen av "adjunkt"....hehe. *rusler ut av tråden igjen, siden jeg ikke har peiling på temaet* Haha!! Den slo meg ikke en gang!!! Ha en fin dag!
Gjest Master Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Jeg tar master i spesialpedagogikk nå, man blir ikke i skolen om man ikke ønsker det. Kan jobbe innenfor PPTjenesten, statlige kompetansesentre som f.eks rådgiver o.l. Ikke sånn at man automatisk blir på skolen;)
attegløyma Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Hei! Eg tok master på UiO i eit pedagogisk fag som eigentleg ikkje er undervisningsretta, fekk stort sett A'ar og B'ar, og studerte i utlandet store delar av tida. Likevel fekk eg ingen jobb utanfor skulen etterpå. Grunnen var visst at eg hadde for mykje erfaring (6 år) til å få førstekonsulentjobbar, og feil erfaring for rådgjevarjobbar. Så det var ikkje så lett sjølv med master. Eg flytta frå Oslo til bygde Noreg for å få jobbar i skuleadm., og fann ut at vegen vekk frå skulen var enten via skuleadm. eller akademia. Eg valde det siste. Uansett: Men master i spes.ped kan du vinkle det i retning PPT el.l, og dermed finne deg ein veg vekk, eller meir akademisk og evt bli førelesar på høgskulen i spes.ped. Men det er ikkje så lett, det er mi og ein del venninner med lærarbakgrunn si erfaring. Dei av oss som lettast har fått jobb har hatt ein del IT. Det har vist seg at undervisningserfaring og IT er ein god kombinasjon for private firma. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå