Gjest gihhu Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal bytte jobb, og har fått tilslag på den første jeg har søkt på, av totalt seks stykker. De andre har jeg ikke hørt noe fra, men de er enda tidlig i prosessen (nettopp utløpt/ikke utløpt søknadsfrist). Bør jeg melde fra til disse at jeg ikke lengre er aktuell/interessert, eller skal jeg bare vente til de eventuelt ringer om intervju?
Gjest Jente38 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal bytte jobb, og har fått tilslag på den første jeg har søkt på, av totalt seks stykker. De andre har jeg ikke hørt noe fra, men de er enda tidlig i prosessen (nettopp utløpt/ikke utløpt søknadsfrist). Bør jeg melde fra til disse at jeg ikke lengre er aktuell/interessert, eller skal jeg bare vente til de eventuelt ringer om intervju? Gratulerer med jobben Ut av ren høflighet, ville jeg ha ringt eller sendt epost og meld fra til de andre stedene du har søkt!
Gjest gihhu Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Gratulerer med jobben Ut av ren høflighet, ville jeg ha ringt eller sendt epost og meld fra til de andre stedene du har søkt! Takk for det Jo, du har nok rett i at jeg bør si ifra. Tenkte vel bare litt på at dersom de syntes jeg var helt uaktuell for stillingen, så fikk de seg sikkert en god latter dersom jeg informerte om at jeg hadde fått en annen stilling, a la "Hehe, hun tok til vettet og søkte på noe litt mer uoppnåelig ja, hun hadde jo uansett ikke kommet til å høre fra oss...". Men det blir nok sikkert det samme siden jeg uansett har sendt søknad da;) Er vel litt mye "jentetenking" dette her, være sikker på at vi har oppfylt alle kriterier med god margin før vi tenker på å søke et sted. Som du sier får jeg vel heller være høflig og melde ifra. Det kan vel ikke være negativt i alle fall. Og er jo veldig glad for å ha fått en jobb jeg vil ha!
Donpedro Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Veldig fint å få beskjed om at søknaden er trukket.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Veldig fint å få beskjed om at søknaden er trukket. Men er det frekt å ikke melde fra?
Gjest Christabelle Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Det går begge veier; jeg blir forbannet hvis jeg ikke hører noe fra et sted jeg har søkt, om jeg ikke får tilbud om stillingen. Det er ren høflighet å gi beskjed.
girlypai Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 aldri om jeg hadde gjort! da venter jeg heller på om de ringer og takker pent nei da. jeg tar det ikke som en selvfølge at jeg blir innkalt til inertvju og gir beskjed om at jeg har fått jobb, så trekk min søknad.. føler det blir for dumt.
Donpedro Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 aldri om jeg hadde gjort! da venter jeg heller på om de ringer og takker pent nei da. jeg tar det ikke som en selvfølge at jeg blir innkalt til inertvju og gir beskjed om at jeg har fått jobb, så trekk min søknad.. føler det blir for dumt. Poenget er jo at det faktisk er en jobb å lese søknader, sjekke cv'er, sette opp intervjulister og ringe rundt. Veldig fint å slippe dette til en som uansett skal takke nei til intervju.
MissStiles Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Gratulerer med ny jobb! Ja jeg ville også ha sagt ifra.
Bertha Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Ja, det er ryddig å trekke søknaden og begrunne det med at du har fått deg en annen jobb. Da etterlater du deg et godt inntrykk - noe som kan bli husket dersom du en annen gang skulle søke i samme firma. :-) Skader derfor ikke å melde fra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå