Gå til innhold

Hvordan vinne kampen over maurene?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ja, det har seg sånn at mitt lille kjøkken er infisert med maur. De kom for litt over to uker siden, men siden jeg skulle bort i to uker fikk jeg ikke gjort annet enn å vaske leiligheten og sette ut lokkedåser som skulle tiltrekke seg maurene. Da jeg kom hjem etter to ukers tid finner jeg fortsatt mange maur på kjøkkenet..

Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt med dem? Jeg skal fra nå av:

Vaske opp med en gang

Passe på at ingen smuler ligger klare

Feie gulvet hver kveld

Gå ut med søppel hver kveld

Er det noen andre tips her inne? Jeg kan kjøpe maurspray, men som student som brukte 100 kroner på lokkedåser, har jeg ikke lyst til å bruke 130 nye kroner på maurspray..

Liker maur seg forresten i fuktig varmt klima? Lurer på om det er noe som kan tiltrekke dem.. Det er også ekstremt fuktig klima inne i leiligheten, og om jeg lufter kommer det bare mer maur inn og edderkopper, siden det var sånn det begynte :sukk:

Endret av Aurela
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

Ingen som har noen tips? Har lest at kanel og blanding av mel/natron eller noe skulle hjelpe, men blir litt vansklig siden jeg ikke har støvsuger..

Skrevet
Bruk google istedenfor å mase her.

Sorry at jeg spurte da! Har brukt google, og fant noen tips, tips som ikke funker så bra inne i og med at jeg ikke har støvsuger. De fleste tipsens jeg fant var til utendøsrbruk. Vel, da får jeg nesten vaske gulvet med eddik, siden det er det eneste jeg finner :gjeiper:

Skrevet
Bruk google istedenfor å mase her.

Hvis et spørsmål om maur er å mase, ja da er vel alt annet på kvinneguiden "mas" også. Synes det er et godt spørsmål jeg og det er sikkert mange andre som lurer på det også (om maur....). Jeg har dessverre ikke noen svar da...

Lykke til med kampen mot smådyrene!

Skrevet

I en tidligere leilighet hadde jeg et enormt maurproblem. Løsningen for meg ble et middel som heter Baythion. Hvis du klarer å finne maurtua, er det beste angrepspunkt. Baythion finnes bl.a. som lokkeboks, pulver som kan blandes i vann og vanlig pulver. Jeg kjøpte det på et hagesenter. Jeg strødde vanlig pulver der de kom inn (de kom gjennom en sprekk i vinduet, så jeg strødde i vinduskarmen), og tua drukna jeg med 10 liter vann tilstatt pulver (står blandingsforhold på pakken). Det tok noen dager så var maurkreka vekk!

Lykke til!!

Skrevet

Hei.

Jeg fjernet akkurat maurene som var i leiligheten til broren min.

Jeg startet med å fjerne alt som var av evt. mat for mauerene, og la så ut Nippon, en gift som jeg fordelte rundt om i leiligheten hans. Det er en slags gelè som maurene tar med seg tilbake til tuene sine for å dele med resten.

Dette ble lagt ut lørdag, og idag var det ikke mauer igjen.

Nippon får man på tube, og kan kjøpes for 80 kr på Jernia.

Skrevet
Hei.

Jeg fjernet akkurat maurene som var i leiligheten til broren min.

Jeg startet med å fjerne alt som var av evt. mat for mauerene, og la så ut Nippon, en gift som jeg fordelte rundt om i leiligheten hans. Det er en slags gelè som maurene tar med seg tilbake til tuene sine for å dele med resten.

Dette ble lagt ut lørdag, og idag var det ikke mauer igjen.

Nippon får man på tube, og kan kjøpes for 80 kr på Jernia.

Samme her!

Vi la en remse Nippon på gulvet rundt hele kjøkkenbenken og de var borte etter 2 døgn.

Skrevet

Bland 80/20 med bakepulver og sukker så vil maurene bli borte.Vips så var de alle døde.Billig,enkelt og ikke giftig for noen.

Skrevet
Bland 80/20 med bakepulver og sukker så vil maurene bli borte.Vips så var de alle døde.Billig,enkelt og ikke giftig for noen.

Hadde vært helt suprert om jeg hadde støvsuger :( Kanskje jeg skal låne en og ha den bakpå sykkelen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...