Gjest Wind Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg tenkte å lage noen grove rundstykker i dag, og da ta av det vi har liggende i skapet, som er vanlig finmalt hvete, grovmalt hvete, og havregryn. Men jeg aner ikke hva slags blandingsforhold jeg skal ha. Kunne selvsagt prøvd meg fram, men det vet man jo aldri hvordan går, så er det noen som har forslag, så blir jeg veldig takknemlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Har hørt noen mene at man bør ha minst halvparten av melet siktet, men det tror jeg ikke stemmer helt. Men f eks 1/3 fint mel, ganske mye grovmalt og resten havregryn? Jeg pleier ikke ha så store mengder havregryn i baksten, så vet ikke helt om det påvirker deigen så mye når du først har en del fint hvetemel i.
Gjest Wind Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Okei, takk for svar. Jeg må jo ærlig talt ikke ha havregryn i, da. :klø: Har søkt litt på nettet etter oppskrifter, og det virker som om mesteparten bruker rug istedenfor grovmalt hvete eller havregryn. Det går ikke an å bare bytte ut rug med for det meste hvete, og så litt havregryn, kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå