Gjest farge Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hvilken utdanning må man ha for å jobbe som barnepleier på barselavdelingen? Noen her so vet?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 For å jobbe som barnepleier, må man vel ha utdanning som barnepleier? Jeg vet at på en del fødeavdelinger så blir barnepleierene sagt opp, for at de skal "spare" penger - så jeg vet ikke hvor lett det er å få jobb.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 For å jobbe som barnepleier, må man vel ha utdanning som barnepleier? Jeg vet at på en del fødeavdelinger så blir barnepleierene sagt opp, for at de skal "spare" penger - så jeg vet ikke hvor lett det er å få jobb. Det har vel etter det jeg vet alltid vært vanskelig å få jobb. Få stillinger og mange om beinet...
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Det heter vel barselpleier... Du må gå helse og sosial grunnkurs, vk1 og vk2 hjelpepleier for deretter å ta ett barselpleier-kurs på 6mnd. Om jeg husker rett...
girlypai Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 for å jobbe på barsels avdelingen må du ha sykepleier utdanning. men jeg tror ikke det er noe barnepleier utdanning lenger... gammelt av? i ihvertfall det jeg får for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå