Gjest Bolledeig Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg spiser ganske mye proteiner hver eneste dag, og for å få nok uten å bli ruinert, går det mye i tunfisk fra boks (tunfisk i vann, først og fremst) i tillegg til blant annet proteinpulver. Jeg foretrekker jo aller helst mat fremfor pulver, men jeg har nå vrengt hjernen på alle slags tenkelige og utenkelige smakskombinasjoner for denne tunfisken, og jeg kunne godt tenkt meg noen nye tips og råd. Det jeg har prøvd -Sennep -Wasabi -Karrikryddere -Chilikrydder -Hvitløks- og sitronpepper Det jeg kunne tenkt meg var tips til krydder som passer godt sammen med tunfisk (jeg hater å kjøpe inn krydder jeg aldri får brukt opp, og kan for lite om mat til å kunne eksperimentere noe større selv), for eksempel til å kunne blandes med litt olje til en slags marinade jeg kan blande inn i tunfisken (til f.eks. salat). Sauser som passer godt med tunfisk er også av interesse, men de kan ikke inneholde melk, fløte, creme fraiche eller rømme. Noen som har noen tips? (vet jeg er vanskelig her )
Gjest Ludovie Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Jeg liker veldig godt oppskriften jeg ga i tråden nedenfor denne: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database...tun_76586.shtml Det passer bra sammen med salat, spirer, yoghurt eller rømme, samt indisk brød (chapatti, nan), eller annet brød (pita, tortilla).
venus_ Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg lagde ratatouille og spiste sammen med tunfisk og quinoa en dag, var kjempegodt. Har også lest at tunfisk sammen med kokosmelk, banan og cashewnøtter skal være godt, men skeptisk selv så har ikke prøvd enda.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 hakk løk, sylteagurk, røbeter, paprika og bland med tunfisken og ha i rømme/youghurt/kesam el. og litt salt og pepper. veldig godt på brødskive. Kapers er også kjempegodt sammen med tunfisk.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Har også lest at tunfisk sammen med kokosmelk, banan og cashewnøtter skal være godt, men skeptisk selv så har ikke prøvd enda. Dette har jeg spist mange ganger, men med peanøttsmør i stedet for cashew. Det er faktisk veldig godt
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 (endret) Proev Allrecipes.com. Der kan du soeke paa ingredienser du vil bruke, og ogsaa ingredienser du ikke vil ha med. Mye godt der! Endret 19. april 2009 av Mea Culpa
Kamikatze Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Råstek noen tynne potetskiver ørlite, gulroterninger etter smak, blank en løk, chop noen tomater eller ta hermetiske, og la det koke sammen noen minutter. Grovmalt pepper. Strø en kvart grønnsaksbuljongterning over. Hell bort mesteparten av tunfiskoljen, ha fisken i og la den trekke ettervarme noen minutter. - Tucalao.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Enkel og god slager her: tunfisk, paprika, cherrytomater, sitronsaft, fetaost og krydder. Eter dette dag inn og dag ut.
Gjest LanaLane Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Jeg har ikke noen råd siden jeg hater tunfisk, men jeg måtte bare berømme deg for en overskrift som fikk meg til å le
Gjest Bolledeig Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Hehe, hyggelig å høre Må gjøre noe for å få oppmerksomhet rundt tråden, vettu
Gjest Mea Culpa Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Råstek noen tynne potetskiver ørlite, gulroterninger etter smak, blank en løk, chop noen tomater eller ta hermetiske, og la det koke sammen noen minutter. Grovmalt pepper. Strø en kvart grønnsaksbuljongterning over. Hell bort mesteparten av tunfiskoljen, ha fisken i og la den trekke ettervarme noen minutter. - Tucalao. Det ble middagen min i dag. Veldig godt!
-Mags- Skrevet 23. april 2009 #13 Skrevet 23. april 2009 På bl.a. Ica får du kjøpt tunfisk i sataysaus og... ja, det var visst det eneste jeg husket nå, men det er ihvertfall litt utvalg i ulike sauser som gjør "retten" litt annerledes.
mee mee Skrevet 24. april 2009 #14 Skrevet 24. april 2009 Du kan lage tunfisksalat å ha på brødskiva eller knekkebrødet: En boks tunfisk bland et 80/20 forhold mellom rømme og majones (mest majones), til du får den konsistenten du vil ha. Ha i så enn du vil- mais, rødlok, kapers, paprika, urter.. You name it..
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Jeg må bare takke deg for den gode latteren du ga meg med din fantastiske tittel på denne tråden!
venus_ Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 Dette har jeg spist mange ganger, men med peanøttsmør i stedet for cashew. Det er faktisk veldig godt Tror nesten det må prøves ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå