Gjest utlogget Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Rett på sak: Utfloden min har plutselig blitt helt hvit og kjempe tykk! og mengden som kommer ut er horibelt stor.. Begynner å bli ganske redd her.. Har hatt sopp noen ganger, men har brukt både canesten og stikkpille og fått det bort. Legen trodde kansje det var dette som var galt nå også siden jeg nevnte at jeg ofte var sår og det klødde litt etter sex. Han ba meg bare gå på en slik kur (men jeg har aldri hatt slik utflod ved soppangrep før) Hvis ikke det hjalp skulle jeg ta en kur med stikkpiller som inneholder melkesyre. Nå er jeg snart ferdig med den kuren også, men utfloden er der fortsatt!! Det lukter ikke noe serlig, så da kan det vel ikke være bakteriellvaginose? eller?? Ikke nok med hvit utflod, her er enda en endring: Når jeg er våt (ved sex) er væsken som kommer så tykk at den ikke fungerer helt som den skal, jeg er blitt nødt til å bruke glidemiddel pga dette, noe jeg ikke trengte før. Jeg byttet minipille (byttet til conludag) for ca 9mnd siden, kan det være dette? Jeg har lest litt rundt vaginisme, her på kg også, og jeg begynner å bli litt redd for å få dette.. iallefall når det eneste legen sier meg til er at jeg skal bruke canesten, og hvis ikke dette hjelper er det normalt!!
Gjest TS Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Noen andre som har gått/går på conludag minipillen som har merket noen av de samme endringene som jeg har?? Hva mener dere? skal jeg fortsette å følge rådene fra legen som sier jeg bare skal bruke canesten salve? Det kan jo ikke være noe bra i lengden? Jeg trenger sårt et svar ..
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Synes du her har fått dårlig veiledning og hjelp fra legen. 1. Undersøkte han deg og utelukket andre ting før han ba deg ta canesten? 2. Legen skal ikke be deg ta gjentatte canestenkurer. Det finnes alternative behandlingsmåter. For min del virker bare canestenkuren noen uker, før det er på den igjen. Jeg de siste to gangene fått en vanlig pille som dreper infeksjonen. 3. Har legen også bedt deg behandle parneren med canesten?
Gjest TS Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Synes du her har fått dårlig veiledning og hjelp fra legen. 1. Undersøkte han deg og utelukket andre ting før han ba deg ta canesten? 2. Legen skal ikke be deg ta gjentatte canestenkurer. Det finnes alternative behandlingsmåter. For min del virker bare canestenkuren noen uker, før det er på den igjen. Jeg de siste to gangene fått en vanlig pille som dreper infeksjonen. 3. Har legen også bedt deg behandle parneren med canesten? 1. Nei.. han sa det ikke var nødvendig! 2. Han snakka om ei såmm pille, men sa han var skeptisk til å bruke medisiner som kunne pdelegge mer enn de kunne helbrede.. (kan vel ikke stemme det?) 3. Ja, og det har blitt gjennomført Tusen takk for svar
Gjest Sandbekken Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 (endret) Oi! feil plass Endret 25. april 2009 av Sandbekken
sweetdana Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Kanskje du bør kreve en gynekologisk undersøkelse, der legen kan teste for bakteriell vaginose. Det gir tykk, illeluktende utflod. Behandlingen er vagitorierer med antibiotika i tre døgn. Evt kan du få soppdrepende midler i tablettform, dersom legen fortsatt konkluderer med candida.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå