Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte å bake kake til kjærestens bursdag, har ikke kjøpt miksmaster ennå. Kan jeg bruke stavmikser til for eksempel krem eller eggedosis, eller blir den ikke stiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke stavmikser hvis du har visp til den. Den vanlige knivhodet funker dårlig til krem. Ellers så kan du bruke en håndholdt visp, det tar litt lengre tid, og du kjenner det godt i armen etterpå hvis du ikke er vant til det. Men kremen blir akkurat som ellers. Jeg syns en ballongvisp er best til sånn pisking, men det går sikkert an med andre typer også.

Eggedosis for hånd bør være et samarbeidsprosjekt, det tar lang tid å få den stiv, og da er det greit å få hvile armen innimellom :ler:

Gjest nextlife
Skrevet

Hvis du skal piske eggedosis for hånd hjelper det veldig å vispe den over varmt vannbad, det går adskillig kjappere da :)

Skrevet

Eller så kan du jo bake en kake hvor du ikke trenger å piske noe som helst? eks banankake eller gulrotkake

Krem går forresten kjapt å piske med en vanlig sausvisp.

Skrevet

Uff, jeg har ikke visp til den, bare det vanlige knivhodet. Kanskje jeg må gå til innkjøp av mksmaster.... Vet nesten ikke om noen kaker der det ikke skal vispes noe..

Skrevet
Eller så kan du jo bake en kake hvor du ikke trenger å piske noe som helst? eks banankake eller gulrotkake

Krem går forresten kjapt å piske med en vanlig sausvisp.

Har du oppskrift på banankake da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...