Gå til innhold

Hvordan foregår en abort?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Nå begynner jeg bare mer og mer å bli sikker på at jeg er gravid. Skal ta test på mandag, og om den viser positiv så lurer jeg på hva jeg skal gjøre.

Hvem kontakter jeg?

Om jeg er gravid vil jeg ha medisinsk abort i og med det tar bort ungen raskest, men er det noen som har erfaringer med dette? Hvor lenge må jeg isåfall være på sykehuset? Og hvor lang tid tar det fra jeg forteller at jeg er gravid og til jeg kan komme dit og ta abort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Når kan man begynne med p piller igjen etter aborten? Kan man begynne dagen etter? Og hvordan er det å drikke alkohol etter en abort?

Skrevet (endret)
Når kan man begynne med p piller igjen etter aborten? Kan man begynne dagen etter? Og hvordan er det å drikke alkohol etter en abort?

Dessverre frykter jeg du vil finne ut at det ikke er så fristende med hverken sex eller alkohol umiddelbart etter en abort.

Endret av Ciara
Skrevet

Etter en abort skal du ikke ha samleie så lenge du blør, og det er vanlig å blø i 2 uker etterpå, noen blør lenger. Mensen kommer 4-6 uker etter aborten, jeg hadde nok ventet med å begynne på p-pilla til da uansett og brukt kondomer om du slutter å blø og kan ha sex innen den tid.

Men, du kan starte med p-piller dagen etter aborten om du likevel vil det, ifølge Kvinneklinikken ved sykehuset i Stavanger.

Skrevet

Medisinsk abort er ikke raskest, det kan gå flere dager med smerter fra første pille er tatt til det er over.

Kirurgisk er over på en halvtime (du er i narkose), de fleste har ikke noe særlige smerter i ettertid, men blør litt.

Men det kommer også ann på hvor langt du er på vei hvilken metode legen anbefaller.

Skrevet
Medisinsk abort er ikke raskest, det kan gå flere dager med smerter fra første pille er tatt til det er over.

Kirurgisk er over på en halvtime (du er i narkose), de fleste har ikke noe særlige smerter i ettertid, men blør litt.

Men det kommer også ann på hvor langt du er på vei hvilken metode legen anbefaller.

Med medisinskabort kan det også hende at du allikevel må tilbake til sykehuset for å få utskraping, det er ikke alltid man blør ut alle rester.

• 1 år senere...
Gjest Marie
Skrevet

Kan man drikke alkohol under "pille" abort?:)

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg tok kirurgisk, hun sa det var helt greit, hun ville helst gjøre det sånn fordi da gikk det fort, hun fikk narkose og det var over da hun våkna.

• 1 år senere...
Gjest Charlotte
Skrevet

Jeg ble akkurat ferdig med min medisinske abort i går. Jeg slapp heldigvis unna med smerter i dagevis da alt skjedde i går for min del. Dere har helt rett i at det ikke er den raskeste måten, men den er den mest skånsomme for underlivet da det er større fare for infeksjon rundt kirurgisk abort. Det var langt herifra behagelig, og jeg skal aldri noensinne gjøre det igjen men jeg vil absolutt anbefale det til de som kan og vil! Det jeg lurer på nå er kan jeg drikke i dag? Jeg er riktignok sliten, men i god form!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...