Gå til innhold

Hjernerystelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nancy_*
Skrevet

Hei!

For ca. tre uker siden tryna jeg kraftig og landet rett på hodet. Jeg hovna skikkelig opp og etter noen dager kunne jeg føle at det var annerledes på den siden jeg landet på og trodde derfor det var brudd. Jeg dro til legen for noen dager siden og fikk høre at jeg sannsynnligvis hadde en indre blødning som hadde størket og fått en lett hjernerystelse.

Jeg har fortsatt vondt i hodet hver eneste dag, og det blir verre når jeg leser. Jeg har eksamen snart og kan derfor ikke kutte ut lesinga.

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg gå til en annen lege å sjekke det ut? Det kan ikke ha vært en lett hjernerystelse når jeg fortsatt har så vondt i tinningen. Vil jeg kunne utsette eksamen hvis jeg får en legeerkæring på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal gå til lege igjen, ja, og kanskje en annen lege dersom din nåværende mener dette kan bagatelliseres. Hvis legen mener du bør sykmeldes tror jeg du kan ta eksamen seinere. Du bør i hvert fall ikke lese videre fordi du "må", uten å sjekke ordentlig om hodet ditt er ok.

Skrevet

Man får IKKE vondt i tinningen pga en hjernerystelse. Det høres ut som du har slått deg lokalt i hodet, og har vondt etter det. Selvfølgelig vil det ta litt tid før det forsvinner helt.

Det skal mye til å få alvorlig hodeskade etter fall fra gående stilling. Om hodetraume er moderat/stort vil man også som regel ha bevissthetstap (besvimelse), med kvalme i etterkant.

At du får vondt i hodet av å lese, er nok heller ikke et tegn på en hodeskade - men kanskje mer migrene/stresshodepine. Du må ihvertfall ikke være redd for å lese, for det er ikke noe som kan gjøre skade hodet/hjernen på noen måte.

Sikkert lurt å ta kontakt med en annen lege, slik at du føler deg mer trygg på at det ikke er noe farlig.

Gjest Gjest_nancy_*
Skrevet

Takk for svar begge to.

Jeg merker at jeg er bra når jeg våkner, men at hodepinen kommer utover dagen. Blodårene i tinngen utvider seg og pulserer... Men hvis det er greit å lese så for jeg bare holde ut.

Skrevet

Dersom dette vedvarer, bør du ta en ny tur til legen synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...