-Stine- Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hjeeeelp!! Skal bake kake til en 80års dag i morgen, og nå har stekeovnen vår blitt ødelagt!! Toppen fungerer, så får kokt opp til etc, men steking blir det verre med, og jeg får ikke ordnet den før mandag.. Så nå må jeg ha tips til hvilken kake jeg kan bake som ikke må stekes.. Håper noen har forslag og oppskrifter!!
venus_ Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Ostekake (kan vel lages uten stekt bunn?), oreokake.. Let litt på www.detsoteliv.no så finner du helt sikkert en.
Gjest Ludovie Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Steamed pudding! Det synes jeg er kjempegodt. Dampkokingen gjør dessuten at kaken blir veldig saftig.
hjertesukka Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Tiramisu! Den lager jeg ofte på hytta hvor jeg ikke har stekeovn. Ellers ville jeg også foreslå ostekake.
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Kanskje litt sent, men jeg fant denne her. Gulltopps fenomenale ostekekake: :blunke: Bunn: 250 gram Digestive havrekjeks (vanlig type) 150 gram smør 1 ts. kanel Havrekjeksen knuses (jeg pleier å legge dem i en stor brødpose, knyte for og gå løs på dem med kjevlet - tenk på noen du er sint eller irritert på !) og blandes med smøret og kanelen. Pass på å gni smøret godt inn (det skal ikke smeltes!). Sett kun ringen til ei form på 24 eller 26 cm (alt etter om du vil ha en "normalt høy" eller lav kake) over kakefatet og trykk bunnen direkte ned i den. Settes kaldt mens du lager ostemassen. Ostemasse: 1 pk. Freia sitrongele 2 bk. Tine mandarin/ananas kremost 1 bk. lettrømme 100 gram melis 1 ts. vaniljesukker 3 dl. kremfløte Kiwi 1 pk. sitrongele lages med halvparten av vannmengden som er oppgitt på pakken. Settes til avkjøling, men må ikke stivne! Rør kremosten glatt med en slikkepott (det er lurt å la boksene stå i romtemperatur på forhånd slik at osten blir lett å jobbe med ). Bland lettrømme, melis og vaniljesukker i osten. Blandes godt med en mikser. Hell fløten i blandingen og pisk ostemassen stiv. (Det er viktig å piske den ordentlig stiv, ellers vil osten bli "bløt" og ikke stivne skikkelig i forma). Til slutt blandes geleen i. Settes kaldt. Pyntes med kiwi eller lignende. (Har prøvd med andre frukter/bær, men synes selv at det gjør seg best med kiwi siden den er litt syrlig.) Før servering: Bruk en vanlig smørkniv eller lignende og skjær forsiktig rundt kanten av formen/ringen, løft ringen av og voila - klar til servering! :blunk:
Markjordbær Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift12550.asp Dronning Maud pudding Ikke helt kake, men det funker på et kakebord. Vi hadde sånn på kakebordet i bryllupet vårt i hvertfall. Jeg vet ikke hva slags oppskrift som ble brukt i bryllupet vår, det var ei venninne av meg som lagde den. Men jeg fant ihvertfall en. Ellers går det an å google frem flere.
Kamikatze Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Kan du ikke bare jukse, og røske med deg noen ferdige sukkerbrødbunner fra supern da? De kan kamufleres med likør, gelé og bli til alt fra letere sjokolade(krem)kaker til tunge frukt-tunge bløtkaker. Og med ulike smakstilsetninger kan et fyll og en krem bli til flere. Har du tid, kan du prøve ukritiske formkaker á la mor monsen i tykkbunnet nonstickgryte/stekepanne med lokk og lav varme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå