Gå til innhold

Til syden med barn


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

To dager til avreise... Og mor har begynt å tenke....

Hva gjør jeg med melk. Snart et år siden vi sluttet med nan...

Vet ikke om jeg tør satse på å gi vesla (snart 2 år) melk (fra butikken) der nede...

Finnes det vanlig tørrmelk å få kjøpt (her i norge), noen som har erfaring?

Eller skal jeg prøve å gi henne Nan igjen / noen med erfaring?

Hun er ei ekte melkejente, så tror det kan bli hardt uten en uke...

Vi skal til bulgaria, og alt er klart unntatt dette rundt melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De stedene jeg har vært, dog ikke så altfor mange, er erfaringen min at melken alltid er ok. Vannet er så som så, men melken er bra.

Men, om du ikke vil satse på at melken er ok, så ville jeg brukt tørrmelk eller NAN.

Personlig hadde jeg ikke tatt med meg melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bare god erfaring med melk i utlandet.

Eneste jeg reagerte på første gangen,var at melka ikke bestandig står i kjøleskap i butikkene..... :roll:

-Men smak og kvalitet har det aldri vært noe å si på.

God tur forresten! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eneste jeg reagerte på første gangen,var at melka ikke bestandig står i kjøleskap i butikkene..... :roll:

Det er fordi den er genmodif......"ettellerannet".... :roll: Slik at holdbarheten også er mye lengre.

Du kan se det samme med frukt som kan stå på stuabordet hele vinteren :ler:

Jeg er pysete når det gjelder melk i andre land (også Sverige), så jeg drikker vanligvis appelsjuice når jeg er i syden.

Har vært i Bulgaria, men kan ikke huske noe ang. melken der (sikkert over 15 år siden jeg var der).

Hvis du er usikker kan du jo ta med Nan, men tror nok melken på hotellet er grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Så lenge melken er pasteurisert, skulle det ikke være noe fare. Problemet da er jo å finne ut hva "pasteurisert" heter på Bulgarsk. Hmmm kanskje høre med reiseleder....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjøp Nestle(siden dette er et internasjonalt merke) morsmelkerstatning(tørrpulver) i butikkene der nede, eller ta med selv fra Norge..NAN, Collett osv. Kjøp vann på flasker og kok dette, og bland med morsmelkerstatningen. Enkelt og greitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg ville tatt med en pakke tørr-melk fra Norge for sikkerhets skyld. En type som babyen er vant med fra før, slik at ikke ALT blir annerledes. Det kan føre til grining og sutring- snakker av erfaring. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...