Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg lurer på om man mottar ekstra penger i juni siden det er ferie, eller om man får normal-summen (jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger).
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Ikke noe ekstra bortsett fra at du ikke vil betale skatt (om du normalt gjør det).
Gjest ts Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Takk for svar! Jeg leverte inn skattekort og får utbetalt ca 9500 i måneden, så da regner jeg med at jeg betaler 2000 kr i skatt. Så det vil si at jeg får utbetalt 11500 kr i juni?
Gjest MåneSkygge Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 (endret) Takk for svar! Jeg leverte inn skattekort og får utbetalt ca 9500 i måneden, så da regner jeg med at jeg betaler 2000 kr i skatt. Så det vil si at jeg får utbetalt 11500 kr i juni? Vet du at om overgangsstønad er den eneste inntekten din, så har du krav på skattefritak? Du vil da få igjen alle pengene du betaler i år på skatteoppgjøret neste år. Bidrag og barnetrygd teller ikke som inntekt. Godt mulig du vet det er fra før men tenkte bare si i fra i tilfelle du ikke gjorde Endret 18. april 2009 av MåneSkygge
Gjest ts Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Nei det var jeg ikke klar over MåneSkygge. Takk for opplysningen Når jeg leverte inn søknaden, sa de på NAV at jeg ikke trengte å sende inn skattekortet, men jeg måtte ettersende bla samværsavtalen, og da ba de om skattekortet mitt også, bare for å være sikker på at alle papirer ble levert inn. Men jeg har kun overgangsstønaden som inntenkt, men får likevel bare utbetalt 9500 kr i måneden. Må visst ta meg en telefon til NAV på mandag
Gjest MåneSkygge Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Nei det var jeg ikke klar over MåneSkygge. Takk for opplysningen Når jeg leverte inn søknaden, sa de på NAV at jeg ikke trengte å sende inn skattekortet, men jeg måtte ettersende bla samværsavtalen, og da ba de om skattekortet mitt også, bare for å være sikker på at alle papirer ble levert inn. Men jeg har kun overgangsstønaden som inntenkt, men får likevel bare utbetalt 9500 kr i måneden. Må visst ta meg en telefon til NAV på mandag Ta heller en telefon til likningskontoret. Var i alle fall de som fikset det for meg
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Jeg lurer på om man mottar ekstra penger i juni siden det er ferie, eller om man får normal-summen (jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger). ekstra?????morsomt
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Ekstra penger? Hva i all verden får deg til å tro at du som ikke jobber har rett på "ekstra penger" sånn helt uten videre?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Ekstra penger? Hva i all verden får deg til å tro at du som ikke jobber har rett på "ekstra penger" sånn helt uten videre? Unødvendig å svare slik. Det er et spørsmål på lik linje med alle andre, og h*n har fått svar.
*Nessa* Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Ekstra penger? Hva i all verden får deg til å tro at du som ikke jobber har rett på "ekstra penger" sånn helt uten videre? Jobber så hardt??? Vet du hva overgangstønad er eller? Noe man får om man er arbeidsløs,student OG er alene med barn under 3 år. Makan til frekkhet!
*Nessa* Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Btw. Du får feriepenger av trygden din. Om du hadde overgangstønad i fjord år. Men der er ikke så mye!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Jobber så hardt??? Vet du hva overgangstønad er eller? Noe man får om man er arbeidsløs,student OG er alene med barn under 3 år. Makan til frekkhet! ? Med andre ord: Du jobber ikke (med noe inntektsbringende), men får penger for å sitte på ræva.
Gjest MåneSkygge Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 ? Med andre ord: Du jobber ikke (med noe inntektsbringende), men får penger for å sitte på ræva. Man sitter vel ikke på ræva når man er alene med barn under tre.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 Man sitter vel ikke på ræva når man er alene med barn under tre. Men hvorfor skal staten (oss) betale og endatil gi ekstra feriepenger for at folk skal passe sine egne barn?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 Man sitter vel ikke på ræva når man er alene med barn under tre. Å jo da, jeg vet om opptil flere stykker som gjør det. Sitter med pc/tv hele dagen og lar ungene klare seg selv, og så sier de i tillegg at de aldri kunne tenkt seg å ha en jobb.
Gjest MåneSkygge Skrevet 22. april 2009 #18 Skrevet 22. april 2009 Å jo da, jeg vet om opptil flere stykker som gjør det. Sitter med pc/tv hele dagen og lar ungene klare seg selv, og så sier de i tillegg at de aldri kunne tenkt seg å ha en jobb. Er ikke så mange unger under tre år som klarer seg selv da. Det er mye å henge fingra i med så små barn.
Gjest MåneSkygge Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 Men hvorfor skal staten (oss) betale og endatil gi ekstra feriepenger for at folk skal passe sine egne barn? Jeg har selv betalt for det jeg får igjen nå og jeg blir også å betale når jeg neste år skal ut i jobb igjen. I Norge betaler vi skatt så vi kan ha slike fordeler.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 Jeg har selv betalt for det jeg får igjen nå og jeg blir også å betale når jeg neste år skal ut i jobb igjen. I Norge betaler vi skatt så vi kan ha slike fordeler. Jeg nekter ikke for at denne ordningen eksisterer, jeg er bare ikke enig i at den burde eksistere. Det med at "alle betaler skatt, og nå skal jeg høste fordelene av min egen skatt, jeg får jo bare tilbake det jeg selv har betalt inn" er jo bare tull. De som mottar ymse stønader, er ofte også de som jobber kortest tid og har lavest lønn. Motsatt så er de som tjener mest og ergo betaler mest skatt, de som "aldri" går på overgangsstønad, uføretrygd, dagpenger etc. Sistnevnte har jeg ikke noen statistikk på, men det er basert på egne erfaringer. Har du statistikk på at dette er jevnt fordelt på Ola og Kari Nordmann, tar jeg gjerne en link på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå