Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I lang tid har jeg opplevd å plutselig få problemer med å puste ordentlig, det føles ikke som om jeg puster i det hele tatt, bare overfladisk.

Når det er slik føles det nesten som om jeg ikke er i min egen kropp, som om jeg likegodt kunne lagt meg ned og sluttet å eksistere.

Jeg får dødsangst og har flere ganger fått panikkanfall av dette.

Dette blit værre dagen etter jeg har drukket alkohol.

Jeg vet jeg bør slutte å drikke hvis det er sånn, men det tar ikke bort årsaken.

Jeg vil bare vite hva dette kan være, om noen har noen erfaringer/fakta.

(Har vært hos lege som ikke skjønner hva jeg mener, mener det bare er angst.

Men det er dette som GIR meg angst.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være angst selv om du "får" angst av å ha det sånn. Angst kan godt være fysiske reaksjoner først og fremst (men det er mulig legen kunne tatt noen prøver for å utelukke andre ting, ikke vet jeg i dette tilfellet). Og fylleangst er jo også et kjent fenomen, som skyldes kroppens reaksjoner på alkohol og nedbrytningsproduktene av alkoholen. Det kan vel tildels skyldes væskeubalanse, jeg får i hvert fall noen ganger "leamus"/muskeltonus etter å ha drukket alkohol, noe som gir seg etter kort tid og om jeg drikker endel vann. I tillegg kan jeg være forholdsvis urolig og rastløs dagen derpå. Jeg har også hørt at fylleangst skyldes at cellene i kroppen får "abstinens" og på en måte roper etter mer alkohol, vet ikke om dette stemmer eller om det er en reaksjon som er normal å ha når man ikke er framskreden alkoholiker. Alkohol virker jo på nervesystemet, og vil ofte kunne forsterke plager man allerede har, enten når man drikker eller dagen derpå.

Jeg vil i det minste råde deg til å lære å puste med magen, kanskje sette av litt tid til å fokusere på pusten av og til. For meg har det vært en god hjelp (altså sånn uavhengig av evt alkoholforbruk, men for å få pustet dypt nok, og gjenvinne ro i ulike situasjoner), og det er faktisk ganske enkelt, selv om man gjerne ikke får det til utenom når man er bevisst på det. En side jeg ble tipset om er denne: http://www.atlantismassasje.net/Pustriktig.htm

Jeg hadde også pustet overflatisk lenge, særlig etter en tid med mange bekymringer og mye stress.

Gjest Elfrida
Skrevet

I følge en venn av meg hjelper allergipiller mot både bakfylla og fylleangsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...