Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn..
Skrevet

Jeg mottar rehabiliteringsstøtte fra NAV, og pengene bruker å komme i slutten av mnd. Men da jeg sjekket kontoen i går, viste det seg at jeg har mottat et beløp fra de i begynnelsen av denne mnd'en. Nederst på slippen står det "gjelder etterbetaling av økt sats for minsteytelse/unge uføre fra 1.mai 2008"

Jeg har litt vondt i magen nå, ettersom at jeg er vant med å få inn pengene i slutten av måneden og derfor har lagt opp budsjettet mitt etter disse datoene. Nå er jeg redd for at neste beløp fra de kommer i slutten av mai (!) Eller er det sånn at ettersom denne notisen sto der, så var dette bare et ekstra beløp og at de egentlige pengene for april kommer i slutten av mnd'en? Jeg ser på slippen at det er trekt omtrent 50% skatt, mens jeg egentlig bruker å bli trekt 36% (på de vanlige utbetalingene).

Er det noen som er i samme situasjon eller som jobber i NAV her og som kan forklare meg litt? Jeg sjekka ikke postkassa mi før i kveld, og nå er det for sent å ringe de for et kjapt og enkelt svar. Hjelp mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Litt mindre grønn:)
Skrevet

Åh, nå ble jeg lettet! Tusen takk for svar og hjelp. Mageknipen forsvant, og jeg kan nå puste normalt. Så rart at skatteprosenten økte, kan det være at det blir regnet som biinntekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...