Gå til innhold

Utbetaling fra NAV i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Julie29
Skrevet

Hei!

Jeg har rehabiliteringspenger hos NAV som utbetales rundt den 25 i hver mnd, men i dag har jeg fått ca 5000 hos mitt gamle NAV-kontor og 1000 fra mitt nye, (har flyttet),- noen som vet hvilke penger dette er? Må jo være en feil?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Jeg har rehabiliteringspenger hos NAV som utbetales rundt den 25 i hver mnd, men i dag har jeg fått ca 5000 hos mitt gamle NAV-kontor og 1000 fra mitt nye, (har flyttet),- noen som vet hvilke penger dette er? Må jo være en feil?!

Ring og spør, er de som vet det. best du ringer, for du blir tatt for svindel selv om degjør feil. Det er din plikt å sjekke

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg fikk også en uventet innbetaling på konto fra NAV på 7400 kr. Mottar rehabiliteringspenger til vanlig, og fikk siste ordinære utbetaling 23. mars. Regnet med at neste utbetaling ville komme 24. april. Hva skjer? Noen som vet?

Gjest Gjest
Skrevet

De utbetaler forskudd så folk skal ha penger i påsken. Men så kommer det jo tilsvarende mindre ved vanlig utbetalingsdag.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Synes det høres rart ut at de betaler ut forskudd for påsken, det er jo ikke mer enn 12 dager siden forrige ordinære utbetaling.

Skrevet

Ja, høres merkelig ut..

Skal jo ikke få utbetalt før om nesten 3 uker,

så påsken er ingen grunn til å gi forskudd for min del, men men..

Skal ringe i mårra uansett, orker ikke noe tull om de har betalt ut feil :)

Om det er noen andre som vet mer, opplys oss gjerne!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har midlertidig uføretrygd, med fast utbetaling den 26.

Forrige utbetaling fikk jeg den 18. mars, en uke før utbetalingsdato.

Jeg har ikke fått utbetalt trygden min i dag, men jeg blir ikke overrasket om jeg får den i morgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også fått penger fra Nav i dag. Jeg har tidsbegrenset uførestønad og får vanligvis penger den 25. i hver måned. 473,52 kroner har jeg fått, så det er isåfall en spesiell sum å forhåndsutbetale...

Gjest Gjest
Skrevet

NAV har siden 1 mai 2008 betalt ut for lite i grunnbeløp.. altså de har ikke klart å skru opp satsen før nå.

De pengene man skulle ha i etterskudd skulle senest komme i mars - men regner med at det er de pengene som har kommet nå?

Gjest Gjest
Skrevet
NAV har siden 1 mai 2008 betalt ut for lite i grunnbeløp.. altså de har ikke klart å skru opp satsen før nå.

De pengene man skulle ha i etterskudd skulle senest komme i mars - men regner med at det er de pengene som har kommet nå?

jøss, dette har ikke jeg fått noen beskjed om... Men burde ikke summene folk har fått vært litt mer like da? Det er ganske stor forskjell på 500 og 7500 kroner; så stor forskjell er det ikke på trygda til folk.

Skrevet

jeg har også fått utbetaling fra nav i dag...sender inn meldekort hver 14 dag (yrkesrettet attføring) og skal få penger imorgen på 4100 kr, men fikk 2500 kr inn på konto i dag!

håper det er etterskuddsbetalinga som blir nevnt over her! har heller ikke hørt noe om det før.

Skrevet

Kanskje NAV har dårlig samvittighet og prøver å smøre oss ;)

Skrevet

Hm.. ok, har ikke hørt om dette, men ringer i morgen likevel for å sjekke :)

Hvor har du lest/hørt om dette?

Var på nav sine sider tidligere, men fant ikke noe info umiddelbart.

Gjest FruFryd
Skrevet
Kanskje NAV har dårlig samvittighet og prøver å smøre oss ;)

:skratte: Du får sagt det du :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke fått noe ekstra i dag. :( På rehab. Men regna ikke med det heller.

Skrevet

Jeg går på rehab penger og jeg fikk 2700 kr igår jeg da. Litt rart det der, men regner med å få et eller annet i posten som forklarer hva det var...

Gjest Gjest
Skrevet
Synes det høres rart ut at de betaler ut forskudd for påsken, det er jo ikke mer enn 12 dager siden forrige ordinære utbetaling.

De gjør i allefall det for folk som går på dagpenger. Fikk brev om det. Kunne krysse av for om man ønsket forskuddsbetaling på forrige meldekort.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ringte Nav ista og fikk beskjed om at det var etterbetaling. Han sa at det var lenge siden han hadde hatt så mange koselige telefoner i løpet av en dag:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en bekreftelse på at dete virkelig dreier seg om etterbetaling pga høyere grunnbeløp. Noen som har en link til saken?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Prøvde å finne noe på nett. Ga opp til slutt og tok en telefon,fikk beskjed om at det var etterbetaling. På nav.no står utbetalingsdatoene de forskjellige månedene (for rehab i hvertfall) Kun i desember at datoen er tidligere enn 24/25 hver måned. Jeg har aldri hørt om forskudd før påske før....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...