Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg er nå nesten halvveis på mitt andre brett med cerazette. Er første gang jeg bruker noe som helst hormonell prevensjon, og jeg merker det irriterer meg at flere leger ikke gir tilstrekkelig med informasjon før de gir ut pillene. Min lege gjorde hverfall ikke det. Jeg tok første pillen på 1. menstruasjonsdag, og fortsatte å ha mensen i 4 dager videre, som normalt. Jeg har ikke hatt noe som helst form for "spotting" eller rar utflod, men nå, for to dager siden opplevde jeg noe som lignet på mens. Eller slik jeg pleier å ha dagen før jeg får menstruasjon. Mer brunlig utflod. Vanligvis ville jeg fått mensen den 10'ende. Men dette rare greiene fikk jeg 14. Dere som går på cerazette, har dere opplevd å få mensen på pillen? Hvis ja, har det vært betydelig mindre enn vanlig? Uten noe form for menssmerter? Jeg er urolig for at jeg kanskje har fått det folk kaller "spotting", men er usikker. Og dersom noen har opplevd dette, hvor lenge hadde dere de små blødningene om gangen? Setter virkelig pris på det, dersom noen vet noe! På forhånd, takk (:
Gjest Gjest_Primavelle_* Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Jeg er nå nesten halvveis på mitt andre brett med cerazette. Er første gang jeg bruker noe som helst hormonell prevensjon, og jeg merker det irriterer meg at flere leger ikke gir tilstrekkelig med informasjon før de gir ut pillene. Min lege gjorde hverfall ikke det. Jeg tok første pillen på 1. menstruasjonsdag, og fortsatte å ha mensen i 4 dager videre, som normalt. Jeg har ikke hatt noe som helst form for "spotting" eller rar utflod, men nå, for to dager siden opplevde jeg noe som lignet på mens. Eller slik jeg pleier å ha dagen før jeg får menstruasjon. Mer brunlig utflod. Vanligvis ville jeg fått mensen den 10'ende. Men dette rare greiene fikk jeg 14. Dere som går på cerazette, har dere opplevd å få mensen på pillen? Hvis ja, har det vært betydelig mindre enn vanlig? Uten noe form for menssmerter? Jeg er urolig for at jeg kanskje har fått det folk kaller "spotting", men er usikker. Og dersom noen har opplevd dette, hvor lenge hadde dere de små blødningene om gangen? Setter virkelig pris på det, dersom noen vet noe! På forhånd, takk (: Hei Jeg har gått på crazette i mange år. Av og til har jeg skikkelig mensen med mensen smerter. Og noen ganger får jeg bare små blødninger. Da er det bare brunlig utflod som du sier. Men det er bare av og til. Det er normalt når du går på desse pillene, å få litt små blødninger av og til. En gang hadde jeg skikkelig mensen. Og 11 dager etterpå fikk jeg småblødning. Det er ingenting å henge seg opp i. Men selfølgelig. Viss du har mensen/blødning veldig ofte så tåler du kanskje de ikke. Mange av mine veninner tåler ikke disse pillene, da de ofte får mensen. Alt er normalt
Gjest TS Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Hei Jeg har gått på crazette i mange år. Av og til har jeg skikkelig mensen med mensen smerter. Og noen ganger får jeg bare små blødninger. Da er det bare brunlig utflod som du sier. Men det er bare av og til. Det er normalt når du går på desse pillene, å få litt små blødninger av og til. En gang hadde jeg skikkelig mensen. Og 11 dager etterpå fikk jeg småblødning. Det er ingenting å henge seg opp i. Men selfølgelig. Viss du har mensen/blødning veldig ofte så tåler du kanskje de ikke. Mange av mine veninner tåler ikke disse pillene, da de ofte får mensen. Alt er normalt Heisann, takk for svar Ja, er nettop det. Virker som om pillen fungerer strålende for de den fungerer for, men helt forferdelig for de den ikke passer like bra for. Har vært så bra til nå og har vært veldig fornøyd med at jeg ikke har hatt noe "spotting". Håper selvfølgelig derfor at dette er en slags "mens" og ikke den såkalte "spottingen". Men har den fungert greit for deg på andre måter? Eller, har du fått noen bivirkninger?
Saeria Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg mistet mensen helt på cerazette. Noen vil oppleve mellomblødninger, og hos en del av disse vil det gi seg etter 3 måneder. Noen vil hele tiden ha småblødninger/spotting.
Gjest sissi Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har gått på ceracette nå i ca 8 mnd. Har ikke hatt mensen siden jeg begynte, og det har vært utrolig greit! Har vært plaget med menssmerter og lang menstruasjon (opp til 7 dager), så gjør meg ingen ting og slippe helvetesuka. Har prøvd andre p-pilller tidligere for å lette menstruasjonen, men ceracette er det eneste som har hjulpet. Men må si at jeg er litt skeptisk til å fortsette på de i årevis....Virker liksom ikke helt naturlig å aldri ha mensen liksom...Legene sier at det ikke er noen skadelig effekt, men lar meg ikke helt overbevise av en yrkesgruppe som blir sponset av legemiddelindustrien...Dessuten vet man jo lite om langtidsvirkningene, i og med at det til stadighet oppstår nye merker. Regner ikke med at det er direkte skadelig for den gjengse bruker, men man skal jo ikke klusse for mye med hormonsystemet heller. Samtidig er det kanskje ikke bare bare å ta pause i f.eks en måned, for da kan jo syklusen lett komme i ubalanse. Hadde en gang mensen i 4 uker når jeg skulle bytte p-pillemerke. syns det burde komme en p-pille for gutter snart! ikke rettferdig at det bare er jentene som skal måtte klusse med hormonsystemet sitt for å slippe å bli gravid..
Juso Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har gått på cerazette i 5 mnd cirka (gikk på yasmin før det), og har opplevd å få mensen så og si hver måned. Det er betydelig mindre, men varer i flere dager enn det har gjort før, og det kommer aldri på samme dag som forrige gang. Jeg har opplevd sterkere smerter enn før, og den siste måned har jeg fått mensen 4 ganger. Derfor bestemte jeg meg for å bytte piller, ettersom jeg ikke er interessert i å ha mensen hele tiden. Fikk derfor byttet til Yasminelle, som jeg ikke har startet på enda. Jeg har lest flere steder at de fleste kvinner opplever å ha mindre mens, småblødninger eller miste mensen helt ved bruk av cerazette, så jeg tror ikke det er uvanlig det du spør om over her. syns det burde komme en p-pille for gutter snart! ikke rettferdig at det bare er jentene som skal måtte klusse med hormonsystemet sitt for å slippe å bli gravid.. Har ikke det kommet allerede?
Gjest Merci Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg har gått på Cerazette i 2 mnd og blør fortsatt, har blødd hele tiden uten stopp, så hvordan denne pillen virker er nok veldig individuelt. Snakket med legen, som sa at det er tydelig at minipillen ikke er noe for meg. Skal få resept på kombinasjonspillen Loette eller Mercilon. Med Cerazette er blødningen, mer sparsommelig enn ellers. Det har ikke hjulpet på menssmertene, og jeg har fått mer vann i kroppen. Men det eneste som jeg synes er plagsomt er at jeg blør hele tiden, det er derfor jeg skal bytte pille. Endret 22. september 2009 av Merci
Gjest Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Jeg gikk på Cerazette i godt over ett år. Men slutta fordi jeg endte opp med å aldri få mensen, selv om jeg tok pauser. Jeg ble også kronisk tett i nesa. Det tok et år før dem fant ut hva som kunne feile meg, nå har jeg gått 3 måneder uten Cerazette.. Mensen kom tilbake, men kjeempesvak og varer kanskje noen få dager, og jeger like tett i nesa. Hihi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå