Gå til innhold

Hjelp meg!!!!!!

Girl-Next-Door

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her...

Har akkurat kommet hjem fra en utrolig lat ferie i USA med mye god (fet) mat og drikke. Har hatt det kjempefint, bortsett fra at jeg har lagt på meg nesten 5 (!!) kilo på tre uker.... (fra 60 kg til 65..)

Det er jo selvfølgelig ikke verdens undergang, og jeg vet at jeg tar de av meg igjen.

Mitt problem er at jeg for et par mnd siden skrev under en kontrakt med en norsk designer om å stå katalog-modell for klærne hennes. Jeg har i denne kontrakten skrevet under på at om fjorten dager (1.aug) skal jeg ha samme klesstørrelse som da jeg skrev under på kontrakten. (skal ta bildene den 1. aug...)

Nå trenger jeg å ta av meg disse kiloene i all hast, slik at jeg ikke bryter kontrakten....

Jeg vet selvfølgelig at dette ikke er bra for kroppen, at jeg mister muskelmasse osv osv, men jeg er altså bare nødt til å ta konsekvensene av en herlig ferie :roll:

Jeg har aldri tatt av så mange kilo så hurtig før, og trenger hjelp til å gjøre dette på en mest mulig effektiv og skånsom måte...

Jeg er ikke noe middagsmenneske.. Liker best søtt :wink:

Liker faktisk nutrilett sjokoladen. Hvordan kan jeg bruke denne i en slik vektnedgang?

Blir veldig glad for hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Spis mat istedenfor nutrilettskjokoladen. Det metter mer, og behøver ikke nødv. inneholde flere kalorier.

Ellers er det mye tips på sidene til Grethe Roede.

Tren i tilleg, så kanskje det går! (Hadde ikke gått på meg, men så tar jeg ikke av lett heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Kutt ut fett og sukker og legg deg i hardtrening.

Ikke slutt og spis, sørg heller for å forbrenne myye mer kalorier enn du inntar.

Intens aerobic, jogging, sykling og svømming er vel blant de treningsformene du forbrenner mest kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo veldig varmt og kroppen trenger salt - men jeg tror jeg ville kuttet ned til et minimum. Salt binder væske i kroppen.

Drikk mye vann.

Fem kilo på to uker ... det er innmari mye. Her er litt matematikk, men du kan ikke stole helt på det, bare et anslag.

Et kilo vekt = 7000 kcal. 5 kilo, som du skal gå ned = 35000 kcal som du må spare inn.

Du trenger cirka 2000 kcal per dag, mer om du trener. 14 dager * 2000 kcal = 28000.

Ergo har du underskudd - 35000 minus 28000 = 7000 kcal i minus. Det vil si at du vil gå ned fire kilo om du ikke spiser på 14 dager.

Spiser du f.eks. nutrilettprodukter - som jeg tror tilsvarer et inntak på 500 kcal (?) - vil du i tillegg innta 7000 kcal.

Da må du trene vekk 14000 kcal - cirka 1000 kcal per dag.

En time rask svømming = 500 kcal

Gå i sju km i timen = 420 kcal

Sykle fort = 500 kcal

Jogge = 450 kcal

Dette forvirrer kanskje - men fem kilo er mye på så kort tid. Det beste er å trene, røre deg masse og øke kaloriinntaket litt, kanksje til 8-900 per dag. Ellers vil du bare bli slapp. Husk vitamin og mineraltilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :D

Kom akkurat hjem fra en joggetur. Skal på aerobic time i kveld.

Tror dere har rett i at hard trening er tingen!

Skal heller prøve å spise mye frukt og grønt, og minimalt med sukker og fett.

Dette blir noen supre 14 dager!!! Jippi!!!! (....ehhh..... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...