Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hei Jeg er en gutt, på 15 år, som har blødd fra rompen, når jeg var på do. Det var ikke mye, det var faktiskt veldig veldig lite, men blod fra rompen, er ikke noe godt å tenke på, så jeg lurer på hva det kan være, jeg klør ikke, eller svir ikke, så jeg har nok ikke hemorider, og nei, jeg har aldri tatt noe greier opp i anus. Dette har skjedd to ganger, det kommer et veldig lite tynt blodlag når jeg tørket meg i anus. og det var et sinnsykt sjokk for meg. Jeg er heterofil, og ingenting rører min anus. men jeg vil ha hjelp for å sjekke om det kan være noe alvorlig, som sakt, ingen irritasjon eller svie / kløe, bare blod 2 ganger, med rundt 6 mnders mellomrom. Den andre gangen skjedde for 4 dager siden, hadde litt dårlig mage. men jeg er usikker. Kom med tips under. Tusen takk.
Gjest KateW Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Det kan være mye som gjør dette. For eksempel kan du ha spist noe mat som er skarp, og har laget en rift i anus på vei ut. Du kan ha spist noe veldig sterkt, eller når du har hatt vondt i magen så kan det ha blitt ømfintlig bak der, og du kan ha fått en rift bare av å tørke deg. Så lenge det ikke gjentar seg oftere, og eller er vondt så ville jeg ikke bekymret meg. Er du allikevel fryktelig bekymra, så får du heller ta en tur til legen.
Gjest Takk! Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Det kan være mye som gjør dette. For eksempel kan du ha spist noe mat som er skarp, og har laget en rift i anus på vei ut. Du kan ha spist noe veldig sterkt, eller når du har hatt vondt i magen så kan det ha blitt ømfintlig bak der, og du kan ha fått en rift bare av å tørke deg. Så lenge det ikke gjentar seg oftere, og eller er vondt så ville jeg ikke bekymret meg. Er du allikevel fryktelig bekymra, så får du heller ta en tur til legen. Tusen takk for hjelpen! jeg var sykt redd for at det skulle være noe farlige greier. Ja, det har nok vært det at jeg har spist masse Knekkebrød eller noe i den duren. og jeg hadde jo veldig vondt i magen da jeg begynte å blø. Takk igjen
Gjest KateW Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg har opplevd det samme med sterk mat, fiberrik mat og "skarp" mat. Selvfølgelig så vet du at dersom dette fortsetter så kan det være farlig, jeg kan jo ikke stille diagnoser, men etter to ganger på seks mnd, så ville jeg avventet den verste panikken.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Hei Jeg er en gutt, på 15 år, som har blødd fra rompen, når jeg var på do. Det var ikke mye, det var faktiskt veldig veldig lite, men blod fra rompen, er ikke noe godt å tenke på, så jeg lurer på hva det kan være, jeg klør ikke, eller svir ikke, så jeg har nok ikke hemorider, og nei, jeg har aldri tatt noe greier opp i anus. Dette har skjedd to ganger, det kommer et veldig lite tynt blodlag når jeg tørket meg i anus. og det var et sinnsykt sjokk for meg. Jeg er heterofil, og ingenting rører min anus. men jeg vil ha hjelp for å sjekke om det kan være noe alvorlig, som sakt, ingen irritasjon eller svie / kløe, bare blod 2 ganger, med rundt 6 mnders mellomrom. Den andre gangen skjedde for 4 dager siden, hadde litt dårlig mage. men jeg er usikker. Kom med tips under. Tusen takk. Du kan ha innvendig hemmoroider, som du ikke merker. Har du hatt hard mage,og presset på for å få det ut på do,så er det lett å få blødning. prøv og spis noe i noen dager som bløtgjør avfringen til det normale. Biola,svisker,linfrø i maten osv. Følg med, og gir det seg ike,så snakk med helsesøster eller oppsøk legen din. Blødning bak som ikke gir seg, SKAL undersøkes
Elion Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Vel det sakl mye til for en alvorlig skade så ikke noe frykte vis det slutter fort..
Gjest takk igjen Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Du kan ha innvendig hemmoroider, som du ikke merker. Har du hatt hard mage,og presset på for å få det ut på do,så er det lett å få blødning. prøv og spis noe i noen dager som bløtgjør avfringen til det normale. Biola,svisker,linfrø i maten osv. Følg med, og gir det seg ike,så snakk med helsesøster eller oppsøk legen din. Blødning bak som ikke gir seg, SKAL undersøkes mjaa, jeg har hatt det for 6 dager siden da, og 6 mnder før der igjen, så jeg tror nok ikke det er hemorider, for jeg har ikke hatt noe problem med det, ble bare litt redd når det kom blod ut. Men takk
PecanPie Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Dersom blodet som kommer ut er frisk og rødt er det nok ingen fare. Dette blodet er helt fersk, og kommer fra rifter i endetarmen. Er blodet mørkt (sort-aktig) bør du bli bekymret. Da er det fra inni kroppen et sted, og kan tyde på sykdom, f.eks. Crohns.
naerin Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Dersom blodet som kommer ut er frisk og rødt er det nok ingen fare. Dette blodet er helt fersk, og kommer fra rifter i endetarmen. Er blodet mørkt (sort-aktig) bør du bli bekymret. Da er det fra inni kroppen et sted, og kan tyde på sykdom, f.eks. Crohns. Nå er det jo slik da at Crohns sykdom kan slå ut i HELE tarmsystemet, fra endetarm til munnen. Så ferskt blod utelukker ikke Crohns i det hele tatt, selv om det høyst sannsynligvis IKKE er det.
Gjest takk Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Dersom blodet som kommer ut er frisk og rødt er det nok ingen fare. Dette blodet er helt fersk, og kommer fra rifter i endetarmen. Er blodet mørkt (sort-aktig) bør du bli bekymret. Da er det fra inni kroppen et sted, og kan tyde på sykdom, f.eks. Crohns. Blodet var helt rødt, som normalt blod, og jeg har ikke hatt noen form for nedsatt matlyst eller noe i den duren. vekt tap etc, jeg har bare hatt litt treg mage, også begynte jeg å blø, ble veldig redd. Men nå når jeg vet at det ikke er hemorider, er jeg glad
Gjest gar Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Blodet var helt rødt, som normalt blod, og jeg har ikke hatt noen form for nedsatt matlyst eller noe i den duren. vekt tap etc, jeg har bare hatt litt treg mage, også begynte jeg å blø, ble veldig redd. Men nå når jeg vet at det ikke er hemorider, er jeg glad det er helt normalt. som en annen sier, det er fargen og hvor det kommer fra som er det du må følge med på. friskt rødt blod i små mengder er bare pga liten rift, og er helt ufarlig. mørkerødt/sort fra selve avføringen tyder på alvorlige sykdommer og da må lege oppsøkes med en gang.
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 20. april 2009 #12 Skrevet 20. april 2009 Man kan ha innvendige hemorider ute å ha utvendige hemorider og man trenger ikke å ha noen symptomer på dette.. Har en kamerat som opplevde akkurat det samme som deg, gikk til legen- og det var innvendige hemorider .. men klart, det er gjerne bare en rift pga hard avføring også..
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 20. april 2009 #13 Skrevet 20. april 2009 Man kan ha innvendige hemorider ute å ha utvendige hemorider og man trenger ikke å ha noen symptomer på dette.. Har en kamerat som opplevde akkurat det samme som deg, gikk til legen- og det var innvendige hemorider .. men klart, det er gjerne bare en rift pga hard avføring også.. UTEN skal det selvfølgelig stå...
Gjest anonym Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Jeg sliter med samme problem akkurat nå, har ekstremt mye luft i magen, og gasser ganske ofte. Blødde litt i anus, gikk til lege og fikk salve. Etter dette forsvant det en stund, men nå har det kommet tilbake, men litt mere blod denne gangen. Selvom det ikke er mye. Er ganske hard i magen også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå