Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hei. Nå har solen dukket opp for fult igjen. Veldig korselig å se våren i annmars og håpe på å få mange soldager til sommeren. Men problemet er at jeg får så fort og mye soleksem. Blir også veldig raskt brent. (ikke uvanlig å få verkende sår etter kun 1\2 t kl 12 i sola) Kan nesten ikke være i solen uten at ansiktet, hender og brystkasse blir full av eksem. Over nesen og kinnbena blir det ofte sårflak tildels åpne sår, selv om jeg ikke klør p det. Armene får store "flak" som hovner opp, blir jeg brun senere blir det gjerne hvite felt der områdene har vært. Men eksemen går en del over om jeg blir brun. Ønsker jo gjerne å være ut i sola. Og hadde jo vært korselig å få litt brunfarge også. Enkelte år har jeg forsøkt å smøre meg med høy solfaktor hele sommeren. Da må jeg bruke 25- 60 solfaktor. Men da går en jo snøhvit hele sommeren og får antakelig ikke mye D-vitamin. Må alltid smøre gått med fuktighetskrem etter at jeg er ute i sola uansett om det er med sterk eller svak solkrem. Har forsøkt div. kremer og salver (husker i farten ikke hva de heter, fikk noe i spania for noen år siden som virket men det var bivirkninger som ikke var så behagelig,,, utrolig svimmel og kvalm) Har også prøvd kjærringråd som ren grønnsåpe (luktet som et nyvasket hus) Naturell joghurt har og vært forsøkt, men uten virkning,, og et fryktelig klin. Noen andre som har samme problemet og funnet noe som virker ? Siden jeg reagerte så kraftig på den kremen fra spania, er jeg litt usikker på å prøve ut andre krem\salver med mye bivirkninger i. Håper noen har noen forslag på hva en kanskje kan gjøre både før sesongen starter og når sommeren kommer for fult. Er spandert en tur til syden også til sommeren så jeg er litt ekstra bekymret for dette med eksem og solbrenthet i år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå