Gjest annonym nå ! Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Er ikke så flink på tlf. (glemmer hva jeg skal si til etterpå) Hvordan skal en legge frem en sak en mener en har fått dårlig oppfølging fra en lege på riktig måte ? (minimalt med undersøkelser over mange år, som har forværret ting og mulig også gjort de permanent) Hva er viktig å få frem ? Hvor mye\ lite dokumentasjon bør en ha ? Blir det "feil" å gjenta muntlige kommentarer fra spesialister og NAV ? (Har navn på personene, men vet ikke om de ønsker å bli innblandet) Noen som kan gi meg noen råd ? Vet ikke hvor mye\ lite det kan hjelpe for min "problemstilling" å melde fra. Men føler jeg må gjøre et forsøk.
Gjest annonym nå Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Er det hvirkelig ingen som har vært i kontakt med passientombudet ? Har lest svært mange innlegg ang. elendige leger som ikke bryr seg. Er det ingen som melder i fra om dette... hvorfor ? En kan jo ikke få bedring på slike ting om en ikke gjør noe aktivt selv. Selv om en kanskje ikke får utrettet noe for egen del, så kan det kanskje være til hjelp for de som kommer etter. Som kanskje kan slippe å gjennomgå det samme. Vil nok tro at klager blir notert, selv om en ikke får noe gjennomslag for at klagen er alvårlig nok til at legen kanskje blir holdt under oppsikt eller noe. Flere klager på samme lege vil jeg tro blir lagt merke til. Har hørt om noen som som gikk til passientombudet å klagde forde legen ikke hadde brydd seg og nektet behandling\opperasjon. (mente det ikke var behov) Personen ble sendt til spessialister gjennom passientombudet og viste seg at det var sterkt behov for opperasjon og det raskt. Og det fikk personen også gjennom passientombudet. Det kan hjelpe for egen del også. Undrer meg på at så mange klager uten å gjøre noe med det. Da fortsetter det jo bare. For min del hvet jeg ikke om det er grunnlag for å få hjelp på noen måte. Men jeg kan kanskje bidra til at andre ikke får oppleve det samme som meg.
Gjest annonym nå Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Dytter... (skal ringe dem i morgen)
Gjest lege Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Synes det er en god ide at du tar kontakt med pasientombudet. Det er nettopp der du kan få hjelp til å få svar på de tingene du lurer på . Når det gjelder "reaksjoner"/konsekvenser mot leger som ikke utfører et forsvarlig arbeid, så er det helsetilsynet sitt ansvar; ikke pasientombudet. Dette kan du sikkert få mer informasjon om hos pasientombudet. Det er også muligheter for å søke erstatning gjennom norsk pasientskadeerstatning, som er underlagt helse- og omsorgsdepartmentet. Jeg er enig med deg i at man absolutt bør gjøre det man kan som pasient, dersom man føler seg dårlig behandlet. Det aller beste er selvfølgelig om man kan få en god dialog med legen sin, slik at man kan ta det "der og da" - og bli ferdig med det. Lykke til!
Gjest annonym nå Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Takk for svar "lege" For min del er det mer hva legen -ikke- har gjort som er deler av problemet. Blir muligens varig ufør (i ukjent grad) på grunn av svært sene undersøkelser og mangel på riktig behandling på et tidlig stadie. (Etter hva spessialister i senere tid har uttalt muntlig til meg) Har alt fått en medisinsk uføregrad som mest sannsynlig må økes. Etter hva jeg har lest på nettet er ikke dette en "unik" sak. Ønsker i det minste forsøke påvirke til at andre kanskje slipper å gå igjennom et "smertehelvete" slik jeg har gjort. Uten at noe har blidt gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå