Møffi Skrevet 18. april 2009 #21 Skrevet 18. april 2009 Har den oppfatning at man skal ha lang kjole hvis det ikke står noe om uformelt antrekk i invitasjonen, men det er kanskje ikke så mange som tenker slik lenger? Jeg bruker å tolke "dress" som at jeg kan gå i knekort kjole, mens det er ved "smoking" man må ha lang kjole...
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #22 Skrevet 18. april 2009 Skulle bare legge til her at veninnen min skrev ikke i invitasjonen sin i fjor om antrekk.....og mannen til forloveren hennes kom i olabukser!!!! Fleste var jo pent kledd....brudgom hadde smoking...så skikkelig takkiiiii ut når denne fyren sto i olabukser.... så skal ikke si at Alle har sunn fornuft! Jeg har også vært i bryllup der en kom i olabukse og skjorte/jakke, uten slips. Synes det er greit å angi antrekk som hjelp til gjestene- så slipper man å komme enten over- eller underpyntet. Antrekk setter jo også litt av stemningen, enten man vil ha det litt formelt med galle eller smoking eller lettere med sommerpent, så greit å gi gjestene en pekepinn om hva slags selskap de kommer til.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #23 Skrevet 18. april 2009 Jeg bruker å tolke "dress" som at jeg kan gå i knekort kjole, mens det er ved "smoking" man må ha lang kjole... Til smoking/mørk dress kan kvinner ha en coctailkjole. Det vil si at den er pyntet, men kan være enten lang eller knekort.
Jade Skrevet 19. april 2009 #24 Skrevet 19. april 2009 Vi skrev ikke noe om antrekk. Vi har ganske normale slektninger og venner, som tar på seg dress og kjole/skjørt når de går i brylluper. Om dressen er lysegrå eller svart, er meg revnende likegyldig. Og om tante føler seg mer komfortabel med en fin topp og penbukse, så klart hun kan gå med det! Vil ikke at gjestene våre skulle måtte kjøpe nye klær (eller leie) for å feire dagen sammen med oss. Og det var ingen som dukket opp i hverken dongeribukse eller helsetrøye :D
Supramundane Skrevet 20. april 2009 #25 Skrevet 20. april 2009 Kommer antagelig til å skrive uformelt /sommerlig eller noe i den duren fordi vi ikke ønsker at gjestene våre skal være veldig pyntet. Vi ønsker også et uformelt bryllup, og leker med tanken på å skrive noe sånt som: Antrekk: påkledning påbudt
Idnar Skrevet 20. april 2009 #26 Skrevet 20. april 2009 Vi fikk nettop invitasjon til bryllup der det sto antrekk: Stilig Lurer egentlig på hva man da skal ha på seg.. Blir smoking for fint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå