Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg har et pinlig problem. Jeg har problemer med å skille høyre og venstre. Jeg var bedre på dette før, men automatikken er ikke der enda. Foreksempel...for å vite hva venstre side er, så må jeg se for meg hvilken side jeg bruker å ha klokken på. Når noen sier "så tar du til høgre" så kan jeg finne på å gå til høyre. Om jeg skal forklare retning kan jeg si " gå til høyre" og så mente jeg egentlig at vedkommende skulle ta den andre veien, til venstre altså.... Er det flere som har det slik?
Gjest Elfrida Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Ja. Det var verre når jeg var yngre, men jeg har fremdeles ikke automatikken inne.
Gjest KateW Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Alle kvinnene i min famile har det slik. Har hørt at det kalles en lettere retningsforstyrrelse, en variant av dysleksi osv. Jeg har trent og trent, men sliter ofte med å lære dansetrinn osv, hvis jeg er sliten, varm, sulten eller ligniende og noen brøler venstre, så kan du vedde på at jeg hopper feil vei...
Gjest SmallTalk Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Det er helt normalt, og så vidt jeg veit er dette mer vanlig hos jenter enn hos gutter. Har samme problem selv, og er ofte nødt til å finne ut hvilken hånd jeg skriver med før jeg f.eks kan svinge til høyre eller venstre. Jeg har perioder som er bedre enn andre, og det er spesielt i perioder med mye stress at jeg surrer med det der. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Jeg sliter også med det der. Jeg må alltid skrive i lufta for å finne ut av hvilken side som er høyre. Tok en kjapp test på meg selv nå, tenkte "høyre, det er DEN veien" - men selvsagt kikket jeg til venstre. Egentlig synes jeg det er litt rart at det skal være så vanskelig å få inn en så enkel ting, men det går altså bare ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå