Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Eg og kjærsten har lyst på byferie i år, juli tider. Men veit ikkje kor.

Lyst på ein ikkje alt for dyr plass, roli, med cafè og god mat. Kansje ein park også? Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet

Så koselig at dere skal på tur :)

Jeg tror det er det samme hvor dere drar bare dere er langt nok hjemmefra og hverdagens plikter...:)

Lykke til med valget, og god ferie :)

Skrevet

Lyst på ein ikkje alt for dyr plass, roli, med cafè og god mat. Kansje ein park også? Noen tips? :)

Kommer ann på hvor dyrt dere ser for dere. Jeg og mannen min var nettopp i New York, helt fantastisk, og har jo både cafe, park og god mat, men er ganske hektisk der da og dyrt.

Amsterdam synes jeg er fint. Er ikke så mye styr der, veldig avslappet atmosfære, parkområder, kafeer (bare ikke gå inn i cofeeshops :)) og god mat. Det er heller ikke så dyrt å reise dit. Vi reiste med Norwegian fra Gardermoen. Veldig greit.

Lykke til :)

Skrevet

Takk:) Sett litt på Amsterdam no, ser veldi bra ut!:) Så de skal bli diskutert med kjærsten;)

Skrevet

Så koselig :)

Hvis dere vil ha en romantisk destinasjon som er veldig rimelig, kan jeg anbefale Budapest. Nydelig by med masse trivelige kaféer, flotte sightseeing-muligheter, spa på hvert gatehjørne og knallbra shopping :) Var der med min kjære i høst og vi hadde en fantastisk tur :yvonne:

Ellers er Paris, Amsterdam, London, Praha og Barcelona også ypperlige alternativer - og det beste er at Norwegian flyr knallbillig til alle steder dersom dere bestiller i god tid :) Rimelig hotell finner dere på Hotell.com som for tiden har storbykampanje.

God tur :)

Skrevet

Jeg foreslår Roma eller Paris! To nydelige byer :)

Skrevet

Amsterdam er min absolutt favorittby i Europa. De fleste snakker flytende engelsk, kjempehyggelige mennesker, koselige gater, mye å se og oppleve. Prøv å leie sykkel og sykle ut til tulipanmarkene!

Ellers er Roma en fantastisk koselig og romantisk by :)

(paris synes jeg er litt oppskrytt)...

Skrevet

Ja kjærsten har litt lyst til italia eller frankrike;) Han er kokk så setter pris på god mat:) Så har sett en del på roma og paris, men klarer ikkje heilt å bestemme oss;)

Skrevet

Krakow og er også fint. Bo i gamlebyen. Masse kafeer og koselige restauranter. Hyggelig å rusle i parken som går rundt hele gamlebyen. Korte avstander. Fint oppe på høyden rett utenfor gamlebyen med slottet og kirken. Fly Norwegian og finn et hyggelig hotell i gamlebyen.

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Edinbirgh eller Pisa.

Det er de to byene jeg har vært i det siste året og kan anbefale begge for kjærestetur!

Fløy med Norwegian begge gangene og booket hotell selv.

Skrevet

Paris er min favoritt av europeiske byer. :rødme: Det er nydelig der, spesielt på sommeren. *drømmer seg bort*

Skrevet

Ja, Paris er virkelig herlig :rødme:

Og for ikke å glemme sagnet om Sacre Coeur - det sies å bringe lykke til unge par som reiser dit sammen ;) Samt at kirken, og området rundt, er en serenade verdt!

Alt jeg spiste av mat der var fortreffelig, og øvrig sightseeing, shopping og generell byfølelse var fantastisk :) Reiser mer enn gjerne tilbake!

Og det med at franskmenn er arrogante og nekter å snakke engelsk tror jeg må være en sannhet med modifikasjoner - alle jeg møtte var trivelige og imøtekommende, og de som ikke forsto engelsk forsøkte likevel så godt de kunne med litt tegnspråk og fliring, mens jeg stotret ivei på den temmelig mangelfulle fransken min :fnise:

Skrevet

Paris er en flott by det, men Roma er noe helt for seg selv :rødme:

Var der med samboeren i fjor sommer og begge falt helt pladask, uforglemmelig og fantastisk by.

Skrevet

Krakow er en helt fantastisk by! Anbefales på det sterkeste :)

Amsterdam er også en flott by, Rotterdam også, men den er mye mer moderne av "utseende" på byen enn Amsterdam. Og Brussel er en flott by også. :)

Skrevet

Krakow. Jeg har vært der før, og jeg skal dit i sommer også. :)

Skrevet

Juli er ikke den lureste tiden for storbyferie hvis man ikke er veldig glad i varme da. Skal man sydover, bør man vel heller velge mai eller september.

Gjest antigartner
Skrevet

Hvis dere ikke er redde for varme, kan jeg anbefale Lisboa også.

(Ellers stemmer jeg i, og taler varmt for både Krakow og Amsterdam)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...