Gå til innhold

vond storetå&blå negl


Gjest Gjest_bast_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bast_*

har begynt min joggekarriere, og har startet forsiktig med veldig gode sko.

de passer fint, men etter joggeturen blir storetåen(e) veldig ømme - og jeg har fått blå negl.

synes det virker som om neglene er blitt litt tykkere, men jeg vet ikke helt....

uansett: er det helt vanlig, eller er det en viss fare for at de kan falle av?

tror ikke det er skoen det er noe galt med, med heller "trykket" på storetåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som skoen din er for liten i tåpartiet. Det holder ikke at de er lange nok, de må være brede og høye nok til at tærne har litt plass til å bevege seg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om neglen har blitt blå fra roten kommer den nok til å falle av.

Jeg har fått blånegler flere ganger av skoene mine. Hos meg har neglen blitt tykkere og hardere og det har gått ca ett år! fra den ble blå til den har falt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du korte nok tånegler??? Går jevnlig til fotpleier og hun forteller de rareste ting om folk som kommer til henne med LANGE tånegler!

Ellers må du nok opp en halv om ikke en hel størrelse på skoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, for skoene føles absolutt ikke for små, og om jeg går opp i størrelse så vil de jo være alt for store....:/

men går man til lege for å sjekke tåen, eller bare jogger man på liksom?

selv om det gjør like vondt i begge storetåene så er det bare den ene som er blitt blå....og det er ikke fra roten, er bare en jevn lys blå farge.

og de er ihvertfall korte nok:=)

kanksje jeg burde la legen se på det da, har jo ikke lyst å miste noe som helst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis neglen er blå over mesteparten av overflaten kommer den til å falle av, den er allerede i gang med prosessen... (Men det kommer jo ny under og prosessen tar laaaaaang tid)

Er ikke noe vits å ta det til lege hvert fall, men hvis det presser mye kan du vurdere å sprekke "blodblemma" under neglen for å lette på trykket.

Her og her har andre løpere undret seg over det samme, og har flere hypoteser - kanskje det hjelper?

Endret av Mariajenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merkelig, for skoene føles absolutt ikke for små, og om jeg går opp i størrelse så vil de jo være alt for store....:/

Skoen trenger ikke være for liten, men det kan være helt feil modell som gjør at tærne ikke får den plassen de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis neglen er blå over mesteparten av overflaten kommer den til å falle av, den er allerede i gang med prosessen... (Men det kommer jo ny under og prosessen tar laaaaaang tid)

Er ikke noe vits å ta det til lege hvert fall, men hvis det presser mye kan du vurdere å sprekke "blodblemma" under neglen for å lette på trykket.

Her og her har andre løpere undret seg over det samme, og har flere hypoteser - kanskje det hjelper?

genialt:=)

var også innom løplabbet hvor jeg har kjøpt skoene, og de ba meg komme innom med skoene for å se på det.

god service iallefall:=)

har aldri hatt det før, og fåt det ikke i spinningskoene - så det er et eller annet med passformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...