Gjest Gjest_Sola_* Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei. På farsiden av slekta så er det en del leddgikt, bla. psoriasisleddgikt. I høst fikk jeg påvist psoriasis i hodebunn og i ørene og lurer derfor på dette med psoriasisleddgikt. Jeg har nå i mange år hatt en betennelse i skulderen(hele området rundt) og på det verste så har jeg måttet blitt kjørt til legevakten fordi jeg fikk blå hand og ble skikkelig opphovnet i arma(skikkelige pølsefingrer..). Når jeg har vondt at jeg er ca. 5-10 cm høyre på venstre skulder.. Jeg har gått hos fysioterapaut og naprapat. Hos fysioterapauten så synes jeg ikke noe som helst funket. Det naprapaten gjorde fikk smertene til å avta litt, og den følelsen av å være skikkelig sliten i ryggen+smertene i ryggsøylen gikk bort etter å bli knekt opp litt. Men betennelsen er fortsatt der og jeg begynner å bli temmelig lei. Prøvde en stund å trene opp skulderen med et strikk jeg fikk til fysioterapaut men fikk betennelse med en gang, så det funket dårlig. En lege jeg var hos sa jeg brukte skulderen feil, noe jeg ikke kan forstå. Jeg bærer ikke mye på veske og bruker gode sko. Har også vært å tatt MR av skulder og bildene var fine. Var også innom sykehuset der jeg tok røntgen av ankler, kner og fingrer på grunn av smerter der også, synes det er rart de ikke tok bilde av hoftene, menmen. Hvordan kan jeg sjekke ut dette? Jeg føler meg som en hypokonder ettersom at jeg har så mye vondt, skikkelig ekkelt. Spesielt ettersom at smertene kommer og går som de vil til tider. Håper det er noen av dere der ute som kan gi meg noen tips. - Sola 23-
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Heisann! Jeg vet ikke om dette hjelper deg, siden du allerede har tatt røntgen, men da jeg for et år siden skulle ta røntgen av bena pga smerter, så sa legen til meg at ettersom jeg hadde psoriasis i neglene skulle de se etter artritt også. Noen måneder senere fikk jeg vite at jeg ikke hadde artritt, fordi de ikke hadde sett noen slags "tagger" på skjelettet... dårlig forklart, jeg vet det, men det var iaff det jeg fikk beskjed om. Om du må spørre om at de skal se på det utenom, vet jeg ikke... Lykke ti da, håper du blir bedre snart :o)
Gjest Gjest_stein_* Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 E det noko som heita psoriasisleddgikt..? E ikkje psoriasis sånne tørre flekkar ein kan får på huden?
Gjest MåneSkygge Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 E det noko som heita psoriasisleddgikt..? E ikkje psoriasis sånne tørre flekkar ein kan får på huden? Ja det er noe som heter det. Psoriasis kan du få som utslett på huden, leddgikt og deformerte negler.
Dell Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Psoriasissleddgikt er vanskelig å påvise. Jeg hadde en samboer med denne type sykdom. Han måtte gjennom en god del tester over en periode på en uke, på sykehus, før de kunne si at det mest sansynlig var det han hadde. Han gikk på denne tiden på heftige smertestillende og endel av testingen gikk ut på å se hvordan han fungerte uten smertestillende i det hele tatt. Han hadde på denne tiden ikke psoriasisutslett ennå som derfor gjorde det vanskelig å koble med psoriasis. Han hadde så vonde smerter at han hadde problemer med å holde en vannflaske som var halvfull med vann. Han hadde og store problemer med å komme seg ut av sengen av egen maskin. Jeg vil råde deg til at om du tror det er det du har så ta kontakt med fastlegen din og si at du vil få dette sjekket ut. Da ordner han med resten om han tar deg seriøst. Men jeg tror du må forberede deg på en testuke på sykehus.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Hei. På farsiden av slekta så er det en del leddgikt, bla. psoriasisleddgikt. I høst fikk jeg påvist psoriasis i hodebunn og i ørene og lurer derfor på dette med psoriasisleddgikt. Jeg har nå i mange år hatt en betennelse i skulderen(hele området rundt) og på det verste så har jeg måttet blitt kjørt til legevakten fordi jeg fikk blå hand og ble skikkelig opphovnet i arma(skikkelige pølsefingrer..). Når jeg har vondt at jeg er ca. 5-10 cm høyre på venstre skulder.. Jeg har gått hos fysioterapaut og naprapat. Hos fysioterapauten så synes jeg ikke noe som helst funket. Det naprapaten gjorde fikk smertene til å avta litt, og den følelsen av å være skikkelig sliten i ryggen+smertene i ryggsøylen gikk bort etter å bli knekt opp litt. Men betennelsen er fortsatt der og jeg begynner å bli temmelig lei. Prøvde en stund å trene opp skulderen med et strikk jeg fikk til fysioterapaut men fikk betennelse med en gang, så det funket dårlig. En lege jeg var hos sa jeg brukte skulderen feil, noe jeg ikke kan forstå. Jeg bærer ikke mye på veske og bruker gode sko. Har også vært å tatt MR av skulder og bildene var fine. Var også innom sykehuset der jeg tok røntgen av ankler, kner og fingrer på grunn av smerter der også, synes det er rart de ikke tok bilde av hoftene, menmen. Hvordan kan jeg sjekke ut dette? Jeg føler meg som en hypokonder ettersom at jeg har så mye vondt, skikkelig ekkelt. Spesielt ettersom at smertene kommer og går som de vil til tider. Håper det er noen av dere der ute som kan gi meg noen tips. - Sola 23- spander på deg en time til kiropraktor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå