Gå til innhold

Eggedosis med kakao

Fremhevede innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har flere ganger nå prøvd å lage eggedosis med kakaopulver, men jeg klarer ikke få den like luftig som vanlig eggedosis.

Jeg pisker eggedosis som blir luftig og fin, men når jeg ha opp i kakaopulveret og pisker det inn så "detter" eggedosisen sammen..

Er det ikke mulig å lage eggedosis med kakao som blir like luftig og fin som vanlig eggedosis eller gjør jeg noe feil her?

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Har du forsøkt å vende kakaoen forsiktig inn i stedet for å piske den inn? Da tar du vare mer av luften i eggedosisen. Når man blander tørrvarer inn i eggedosis (enten det er mel, kakao eller noe annet) faller den sammen om man pisker det inn. :)

Skrevet
Jeg har flere ganger nå prøvd å lage eggedosis med kakaopulver, men jeg klarer ikke få den like luftig som vanlig eggedosis.

Jeg pisker eggedosis som blir luftig og fin, men når jeg ha opp i kakaopulveret og pisker det inn så "detter" eggedosisen sammen..

Er det ikke mulig å lage eggedosis med kakao som blir like luftig og fin som vanlig eggedosis eller gjør jeg noe feil her?

Det skal vel ikke mye pulver til? Går det ikke å ha pulveret i når du pisker opp eggene og sukkeret?

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har ikke prøvd den versjonen med å ha alt sammen oppi samtidig og piske, kanskje jeg kan prøve det neste gang.

Syns det er vanskelig å bare vende det inn, da blander det seg ikke godt nok syns jeg.

Må gjøre et par forsøk til før jeg gir opp :)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...