Gjest Huldali Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jeg har flere ganger nå prøvd å lage eggedosis med kakaopulver, men jeg klarer ikke få den like luftig som vanlig eggedosis. Jeg pisker eggedosis som blir luftig og fin, men når jeg ha opp i kakaopulveret og pisker det inn så "detter" eggedosisen sammen.. Er det ikke mulig å lage eggedosis med kakao som blir like luftig og fin som vanlig eggedosis eller gjør jeg noe feil her?
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Har du forsøkt å vende kakaoen forsiktig inn i stedet for å piske den inn? Da tar du vare mer av luften i eggedosisen. Når man blander tørrvarer inn i eggedosis (enten det er mel, kakao eller noe annet) faller den sammen om man pisker det inn.
skrue Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Jeg har flere ganger nå prøvd å lage eggedosis med kakaopulver, men jeg klarer ikke få den like luftig som vanlig eggedosis. Jeg pisker eggedosis som blir luftig og fin, men når jeg ha opp i kakaopulveret og pisker det inn så "detter" eggedosisen sammen.. Er det ikke mulig å lage eggedosis med kakao som blir like luftig og fin som vanlig eggedosis eller gjør jeg noe feil her? Det skal vel ikke mye pulver til? Går det ikke å ha pulveret i når du pisker opp eggene og sukkeret?
Gjest Huldali Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg har ikke prøvd den versjonen med å ha alt sammen oppi samtidig og piske, kanskje jeg kan prøve det neste gang. Syns det er vanskelig å bare vende det inn, da blander det seg ikke godt nok syns jeg. Må gjøre et par forsøk til før jeg gir opp Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå