Gå til innhold

Ang. lærerutdanning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta allmennlærerutdanning, og har et lite barn som jeg da skal ha i barnehagen. MEN må vite hvor mye jeg må ha h*n i barnehagen mens jeg studerer! Hvor mage timer om dagen/dager i uka går man normalt på forelesninger osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går veldig fint å ha barn ved siden av! Du behøver ikke møte opp på annet enn hva du makter selv, bare du består :) Ikke noe tungvekterstudie, så det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike høgskolene har litt forskjellige prosedyrer ang. obligatorisk oppmøte..

Skal du f.eks gå allmennlærerutdanningen i Bergen må du regne med ca 1-2 dager med obligatorisk undv. i uken. Når du først skal starte på denne utd. synes jeg du bør gå inn for å møte opp til mest mulig av undevisningen. I klasseund. lærer man mye som ikke kan leses i bøker.

Det er riktig nok ikke noe "tungvekterstudie", men jeg advarer deg mot å gå i gang med utdanningen med den forventning at det skal være lekende lett.

Utd. krever mye egenstudie, og det skrives mange oppgaver både gjennom første og andre året. Jeg går selv 2. år på alm.utd. i Bergen, og kan fortelle at det har vært fullt kjør siden oktober/november og helt til nå;)

Vil også legge til at det er et veldig spennende studie, og om du velger denne utd. går du ut i et yrke som aldri er kjedelig!:)

Forresten så kan du bare ringe til skolen du skal gå på, og spørre hvor mye obligatorisk undervisning de legger opp til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...