Fortunatus Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Heisann! Jeg trener ganske mye og et tips jeg leser overalt på nett er at tunfisk inneholder mye proteiner, null karbohydrater og null fett. Enda bedre er det jo at den koster kun 7 kr boksen. Men jeg har litt problemer med å finne ut hvordan jeg skal tilberede den. Har søkt på nett, men kommer bare til fitnesssider hvor folk mesteparten av tiden skryter av hvor mange bokser de spiser rene hver dag. I dag prøvde jeg den sammen med tomatpure, champignon og løk, men tunfisken bare fliste seg opp og konsistensen på retten ble merkelig. Så noen som har noen gode oppskrifter der jeg kan bruke tunfisk? Helst med minst mulig karbohydrater
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Ikke spesielt sunt, men jeg pleier å lage en god pastasaus med tunfisk, karri, løk, sopp og rømme. Nam!
Gjest Ludovie Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Jeg liker denne oppskriften godt. Dessuten pleier jeg å lage tunfisksalat av avrent tunfisk i olje, Hellman's majones, kapers, mild løk, selleristang og/eller fennikel i bittesmå terninger, og evt urter som f.eks. persille, gressløk, dill eller kjørvel.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 tunfisksalat ellers så har jeg noen ganger frest hvitløk og løk i litt olje, hatt i litt fersk sjampingjong, oppi med tunfiske og litt hakkede tomater og krydder. la det bli varmt og spis
Gjest Gjest_marte_* Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Strimler av isbergsalat Plommetomater Fetaost Grønne oliven hvitløksfedd (sånne marinerte, rå er ganske sterke) dæsj med olivenolje, og selvfølgelig tunfisk!! NAMMENAMM!
amare Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Jeg pleier å steke tunfisken i stekepanna og blander med tacokrydder.. faktisk veldig godt
Fortunatus Skrevet 18. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2009 Hva har du som tilbehør da amare? Ludovie: Den oppskriften virket spennende, tror jeg skal prøve meg på den neste gang
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Her i huset spiser vi tunfisk til middag omtrent ukentlig, og alltid med denne "oppskriften". Det kan høres litt kjedelig ut (jeg var skeptisk til å prøve selv) men det er en kjempegod kombinasjon. Og sunn også! 1 boks tunfisk pr person - jeg foretrekker tunfisk i vann, mannen vil ha tunfisk i olje 1-2 kokte egg ca 250g kokte grønnsaker hver, ferdigblanding med potet/erter/gulrot bruker vi, men tilpass litt etter hvilke grønnsaker du foretrekker Kok grønnsakene møre, bland med tunfisk og egg i båter, tilsett litt salt, og nyt! Mannen tar gjerne majones på sin. En brødskive til kan være kos også. Denne tunfisksalaten kan visstnok spises både varm og kald.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Tunfiskomelett er godt Du kan bruke det du har, men f eks potetbiter, tomater, purre/vårløk, rødløk, frosne erter og oliven er godt. Krydrer med salt og pepper bare, evt hvitløk også, og revet ost etter hva man liker. Har i tunfisken ganske tidlig i stekeprosessen.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Sitronpepper og karri er gode krydre til tunfisk, og passer fint hvis du skal bruke det for eksempel i en tunfisksalat
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 hakk løk, sylteagurk, røbeter, paprika og bland med tunfisken og ha i rømme/youghurt/kesam el. og litt salt og pepper. veldig godt på brødskive. Kapers er også kjempegodt sammen med tunfisk.
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Allrecipes har masse gode oppskrifter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå