Gå til innhold

Damer i tjenesteytende næringer


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

:klø: Eeee... Det er innmari vanskelig av å til med damer i serviceyrker som er kjempehyggelige... Man vet jo at det er en del av jobben til vedkommende å være hyggelig mot kunden ...

Nå i går var jeg hos frisøren. Hun var så hyggelig og virket så flørten at da jeg gikk der fra var jeg slettes ikke sikker på at hun ikke flørtet med meg. .. sukk.

...... Jeg skulle egentlig si noe fornuftig, men dersom noen damer som jobber i serviceyrker kunne skrive noe fornuftig om saken så hadde det vært bedre. :ler:

Mange søte damer i landet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hyggelig mot de som er hyggelige mot meg. Man kan kanskje si at det er på grensen til flørt noen ganger, men det er bare hyggelig, uansett alder eller kjønn på personen - og overhodet ikke noe seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg har vært i serviceyrket i mange år og har blitt misforstått mange ganger. Jeg er generelt hyggelig mot alle kunder jeg, både kvinner og menn, men av og til har det hendt at mennene har feiltolket litt. Da jeg jobbet i bar oppsto det en del ubahagelige situasjoner på grunn av dette.

Tror du må gå ut fra at hun bare er servicehyggelig jeg, med mindre du får veldig tydelig beskjed om noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i serviceyrket i mange år og har blitt misforstått mange ganger. Jeg er generelt hyggelig mot alle kunder jeg, både kvinner og menn, men av og til har det hendt at mennene har feiltolket litt. Da jeg jobbet i bar oppsto det en del ubahagelige situasjoner på grunn av dette.

Tror du må gå ut fra at hun bare er servicehyggelig jeg, med mindre du får veldig tydelig beskjed om noe annet..

Jeg har/hadde ikke tenkt på å prøve meg eller noe. Det er mer en observasjon og jeg er helt klar over at en del damer i serviceyrker blir misstolket som flørtende når de er hyggelige. ... men dersom du er dame i et serviceyrke og si at drømmemannen er stammkunde. Hva gjør du dada dada?

Da jeg var yngre så jobbet jeg litt i bar og da var det noen kvinnelige kunder som virket flørtne, men for meg virker det som en enklere situasjon enn når jeg er kunden og kvinnen er tjenesteyteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg ble faktisk sammen med en gjest i baren jeg jobba en gang. Jeg begynte å like han mer enn de andre gjestene, men det kunne jo ikke han skjønne. Så jeg inviterte han til å bli med på nachspiel etter jobb og så ordna det seg der. Mye lettere når man er utenfor jobbsfæren.

Skjønner jo egentlig at det kan være vanskelig altså. Men jeg tenker i alle fall at "ansvaret" til å ta videre kontakt faller på meg om jeg vil noe mer med en bargjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at mannlige kunder har misforstått servicen min. Jeg smilte og sa hei til alle kundene da jeg jobbet i et serviceyrke jeg, men en og annen mannlig kunde følte seg nok spesialbehandlet ;)

Litt slitsomt å måtte avvise tilbud om både det ene og det andre av og til... Men det hadde kanskje vært noe annet dersom jeg var singel, slik at jeg kunne dra nytte av noen av tilbudene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i et serviceyrke, og synes faktisk det er et morsomt lite krydder i hverdagen å flørte med gjestene, og er de unge og kjekke så flørter jeg med fullt overlegg (spesielt om det er fredag/lørdag kveld og det er generelt god stemning). men i yrket mitt er det vele egentlig ganske vanlig å flørte og bli flørtet med i arbeidstiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i yrket mitt er det vele egentlig ganske vanlig å flørte og bli flørtet med i arbeidstiden

Jobber du som tannlegeassistent eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk har menn en tendens til å overtolke kvinners vennlighet. Et smil som bare er ment høflig blir fort tolket som tegn på seksuell interesse. Så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i yrket mitt er det vele egentlig ganske vanlig å flørte og bli flørtet med i arbeidstiden

Jobber du som tannlegeassistent eller noe sånt?

servitør/bartender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

... Jeg traff på hun frisørdama på gata i går. Hun så på meg først og sa hei først. Hun stoppet og småpratet med meg og skinte som en sol. Litt småfnisete faktisk... Hun har bare klippet meg en gang for ca to uker siden og muligens en gang for ca et år siden. ... Nå er jeg enda mer forvirret. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
... Jeg traff på hun frisørdama på gata i går. Hun så på meg først og sa hei først. Hun stoppet og småpratet med meg og skinte som en sol. Litt småfnisete faktisk... Hun har bare klippet meg en gang for ca to uker siden og muligens en gang for ca et år siden. ... Nå er jeg enda mer forvirret. :klø:

DET hørtes veldig ut som flørting. Jeg sier i alle fall bare hei mens jeg går forbi om jeg treffer kunder på privaten. Stopper ikke og prater med dem om ikke det er noen jeg liker velidig godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid hyggelig, og ja - kanskje litt flørtete mot alle mine kunder. Og jeg har klienter i alderen 4 til 95!!

Sånn er serviceyrket;oo))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...