Gjest bbn Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei. Jeg har lenge følt som om hjernen min ''sover'' hele tiden og at jeg ikke klarer å fokusere på det jeg driver med. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre konsentrasjonen min?
lovenemo Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Spiser du sunt og regelmessig? Får du mye fysisk aktivitet iløpet av dagen? Frisk luft?
Pingting Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Jeg hiver meg på denne, sliter med det samme selv. Får frisk luft og spiser sunt, er interessert i det jeg holder på med og langt fra en lat person. Likevel har jeg STORE vansker med å beholde fokus når jeg arbeider.
lovenemo Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg hiver meg på denne, sliter med det samme selv. Får frisk luft og spiser sunt, er interessert i det jeg holder på med og langt fra en lat person. Likevel har jeg STORE vansker med å beholde fokus når jeg arbeider. Får du nok pauser mellom arbeidsøktene da?
Pingting Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Får du nok pauser mellom arbeidsøktene da? Definitivt. Problemet er vel strengt tatt at det blir mer pauser enn jobbing...
Gjest Papirkurven Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 abonnerer på denne. Har sykla, spist lunsj, men nå ser jeg heller en dårlig serie enn å faktisk gjøre oppgaven min...
Møffi Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Har sett tre episoder av "The Hills" nå jeg da, skulle egentlig bare inn på nettet for å sjekke skolemail... (Altså: er ikke noe i veien med pausene) Hadde vært greit med noen konsentrasjonstips
Pingting Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Top Model-finale her... Småskriver litt i reklamepausene. *sukk* Det verste er vel at det ikke er NOE bedre om jeg fjerner alle distraksjoner (TV, laptop, kjæreste, og så videre). Kan jo dele det her for de av dere det kan være relevant for: jeg har fått tips om at Studentrådgivningenved UiO kan hjelpe. Jeg har tenkt å prøve det til høsten ihvertfall
Møffi Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Kan jo dele det her for de av dere det kan være relevant for: jeg har fått tips om at Studentrådgivningenved UiO kan hjelpe. Jeg har tenkt å prøve det til høsten ihvertfall Går ikke på UiO... Men mulig skolen her har noe av det samme...
DitaVonTeese Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Jeg slet lenge med store konsentrasjonsvansker. Spiser stort sett sunt og regelmessig og er mye ute, men slet likevel mye med konsentrasjonen. Etter noen blodprøver hos legen min fannt han ut at jeg manglet B-vitaminer som gir dårlig konsentrasjon og "kort lunte". Fikk B-vitamin tilskudd som har gjort underverker for meg. Har mye bedre konsentrasjon og er mer stabil i humøret
lovenemo Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Har dere noe som motiverer dere til å jobbe videre? Hvis du setter deg som mål å jobbe effektivt i en time, og så kan du finne på noe helt annet i en times tid, så jobbe like effektivt i en time, ta pause. Bare hold deg til tidspunktene. Det har fungert bra for meg ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 Hei. Jeg har lenge følt som om hjernen min ''sover'' hele tiden og at jeg ikke klarer å fokusere på det jeg driver med. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre konsentrasjonen min? Ritalin. Nei, gå til legen, og fortell om dette. Konsentrasjonsvanskeligheter er et typisk symptom på depresjon, eller adjustment disorder. Noen terapeut-timer eller en kur med antidepp kan spare deg for mye tid og unødvendig strev.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå