Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Noen som har greie på Candida her? Jeg har akkurat begynt på diett, men takler ikke de gjærfrie knekkebrødene:( Hva spiser man til frokost egentlig?? Når jeg tar det probiotika-pulveret begynner jeg å hoste noe sinnsykt. Tar jeg det på kvelden blir jeg omtrent liggende å hoste hele natten. Hva kan dette være? Jeg vurderer å slutte å ta det:( Droppet det 2 kvelder og da hostet jeg ikke!! Den dietten jeg har fått er skikkelig ekstrem. 100% avholdenhet fra gjær, melk og sukker. Men så snakker jeg med noen som mener det er nok å kutte ned på mengden, at man ikke trenger å kutte helt ut. Stemmer dette? Jeg synes det er vanskelig at min fastlege ikke kan noe om dette, og nærmest benekter at det eksisterer. Jeg er generelt en sliten person, aldri energi til noen ting, øynene renner og jeg er tett i luftveiene. I tillegg har jeg problemer med fordøyelsen og blir stadig syk. Etter 1 uke på denne dietten er jeg en helt annen person. Har nesten litt snev av energi, og er ikke lenger tett og oppblåst. Hvordan kan det ha seg at legene ikke kan hjelpe oss med dette?
GodsChild Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Hei! Jeg gaar ogsaa paa candida-dietten og anfefaler Beat Candida Cookbook av Erica White! Der finner du mye info og masse oppskrifter Jeg tror det er smart med 100% avholdenhet, ellers kommer det nok til aa ta veldig lang tid. Husk aa ogsaa kutte ut kunstig soetning, frukt (spis iallefall minst mulig) og fint mel. Det er finnes ganske mange meninger om hva man kan og ikke kan spise paa candida-kuren, men her er en ganske god liste synes jeg. Ca den samme jeg foelger, men jeg spiser grovt sammalt mel og soya. I Erica White's bok finnes det en god liste synes jeg. Til frokost spiser jeg mye forskjellig, f.eks hjemmelagde rundstykker (du blir vant til dem ), avocado og egg, middagsrester, maisbroed, havregroet, yoghurt naturell m/kanel og groennsaker ved siden av etc..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå