Gå til innhold

Hjemmesider


Mara

Anbefalte innlegg

Hjeeelp...........trenger jeg nå når jeg skal lage min egen hjemmeside. Har kjøpt mitt eget domene, webhotell og alt er greit, men jeg fikser faktisk ikke å lage dette selv. Jobber med data og alt sier seg selv at dette burde da jeg klare. Er det noen som har fikset sin egen hjemmeside som kanskje kan gi meg nyttige tips??? Vet rett og slett ikke hvordan jeg kommer i gang. Har blitt tilbudt webmaster, men vil prøve selv først. Er helt oppdatert med alle nye program og det som skal til, men jeg er for dum, tror jeg selv da. Tar gjerne i mot alle typer råd og tips. Hadde jeg bare kommet i gang, tror jeg resten er plankekjøring.

Send meg gjerne en mail. Det er alltid hyggelig. Kanskje finnes det linker jeg har oversett i min iver etter å komme i gang.

Mulig jeg har tips når det gjelder andre ting.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

holder også på med min første hjemmeside.

har funnet ut at det letteste for meg er å bruke et program til dette, da jeg ikke kan noe særlig html-koding. har du tenkt å kode selv eller bruker du noe?

bruker dreamweaver ultra dev selv. den er fin, og tar ikke så lang tid å sette seg inn i. hvis du forteller litt mer om hva du bruker/hvordan du har tenkt det kan jeg kanskje komme med noen tips oss nybegynnere i mellom? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan jeg vil ha hjemmesiden, men vet ikke hvordan jeg kommer i gang. Vil ha en hjemmeside uten mye dill og dall.

Vil jo gjerne at gjestene vi ser mer enn bare første side. Jeg skal jo formidle noe, og da må førsteinntrykket være bra.

Har nettopp fått meg nytt digitalkamera, så nå er målet å bli proff på den biten. hehehe

Vel........vet rett og slett for lite. Har prøvd å lese meg til forskjellige oppsett, men det går ikke inn.

Er det ikke noen som syns synd på lille meg?? Kanskje vil noen ha jobben med å lage en enkel og lett hjemmeside til meg. ZnufZ....

--Mara12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-18 23:50, Mara wrote:

Vet hvordan jeg vil ha hjemmesiden, men vet ikke hvordan jeg kommer i gang.  Vil ha en hjemmeside uten mye dill og dall.

Vil jo gjerne at gjestene vil ser mer enn bare første side.  Jeg skal jo formidle noe, og da må førsteinntrykket være bra.  

Har nettopp fått meg nytt digitalkamera, så nå er målet å bli proff på den biten. hehehe

Vel........vet rett og slett for lite.  Har prøvd å lese meg til forskjellige oppsett, men det går ikke inn.  

Er det ikke noen som syns synd på lille meg?? Kanskje vil noen ha jobben med å lage en enkel og lett hjemmeside til meg.  ZnufZ....

 

--Mara

12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke Frontpage til å begynne med? Laget min første side i Frontpage selv og den ble faktisk ikke så verst!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå ble det tull med innleggene mine. Har ikke helt kontrollen tror jeg. Beklager!!!

Du har helt rett. Burde nok starte der.

Får legge meg i hardtrening og konsentrere meg. Koselig med litt diskusjon her, jeg er helt ny og dette likte jeg. Mange fine meninger og gode råd. Takk og takk.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Letteste måten å lage en hjemmeside på er å lete rundt på nett og se hva du liker, deretter kan du kopiere litt her og litt der. Jeg kjenner nesten ingen som har laget en hjemmeside helt uten å kopiere litt rundt forbi.

Siden du har kjøpt domene er det en fordel å gjøre noe med det og ikke gi opp. Kjøp en bok (f.eks. disse Dummies-bøkene), bruk FrontPage, Dreamweaver eller GoLive og prøv deg ut. Alle programmene viser hvordan siden din vil bli før du legger den ut på nett. Og tro meg, det er fryktelig artig å prøve seg ut og finne nye løsninger!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!!

Er bare en utrolig utålmodig sjel som ønsker alt (nesten da) skal skje fort.

Nå har jeg helgen fri og da skal jeg sette av litt tid til å lese gjennom tipsene jeg har fått. Kanskje jeg stikker innom og vil ha flere gode råd.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fersk i hjemmeside laging. Bruker FrontPage 2000. Har laget meg en enkel forside, med en påfølgende side, men her står jeg fast. Før jeg brukte mer tid, ville jeg prøve å legge den ut for å se hvordan dette blir. For å få publisert siden min må jeg ha en webserver, hvilken skal man velge? Er det noen som vet om en gratis som man kan bruke?

Hilsen en nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratis web servere finnes over alt. Det er bare å søke seg frem. Bruk gjerne google.com, og gjør kanskje søket på engelsk. Da får du flere svar. Geocities er jo gratis, men har negative sider (banner o.l.). Men, det er bare å søke, masser av web space på inet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mara:

Jeg er web designer. Send gjerne en personlig melding om du lurer på noe, så kan jeg kanskje hjelpe litt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En gratis server plass UTEN reklame får du på start.no

Der får du 30 mb

Jeg har sider der, og er suuuper fornøyd!

Hvis du i tilleg bruker frontpage så er det hvertfall knall å ha plass der. Du slipper å knote med FTP, frontpage er integrert på serveren så den gjør all jobben for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

start.no har innført noe nye regler nå, for de som signer opp. Det er at alle nye kontoer blir sånn at man ikke får tilgang til å laste opp ting via ftp hvis man ikke er oppkobla med start.no kontoen... altså internett-tilkobling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke FTP på start uten å surfe med start - man kan nemlig sende en tekstmelding til et nr med brukernavnet ditt. Det koster 10kr, men da blir FTP tilgang åpnet øyeblikkelig. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...