ingefær Skrevet 15. april 2009 #1 Del Skrevet 15. april 2009 Er det noen forskjell på disse to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 15. april 2009 #2 Del Skrevet 15. april 2009 Nå har jeg ikke gjort noen oppslag for å finne betydningen av disse uttrykkene, så jeg skriver utfra hvordan jeg bruker uttrykkene. "Sommerfugler i magen" bruker jeg når jeg skriver om å være spent på noe, forelsket, opprømt over noe (fellestegn: følelser, litt abstrakt, noe som skal skje i framtida). "Kiler i magen" bruker jeg om mer håndfaste fysiske hendelser, som skjer der og da, for eksempel beskrivelse av følelsen når en kjører berg- og dalbane. Jeg skriver ikke at jeg har sommerfugler i magen mens jeg kjører berg- og dalbane, men jeg kan ha sommerfugler i magen før jeg kjører (fordi jeg er spent). I mange tilfeller kan sikkert begge uttrykkene brukes om hverandre, så dette er bare en beskrivelse av måten jeg bruker dem på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 16. april 2009 #3 Del Skrevet 16. april 2009 Nå har jeg ikke gjort noen oppslag for å finne betydningen av disse uttrykkene, så jeg skriver utfra hvordan jeg bruker uttrykkene. "Sommerfugler i magen" bruker jeg når jeg skriver om å være spent på noe, forelsket, opprømt over noe (fellestegn: følelser, litt abstrakt, noe som skal skje i framtida). "Kiler i magen" bruker jeg om mer håndfaste fysiske hendelser, som skjer der og da, for eksempel beskrivelse av følelsen når en kjører berg- og dalbane. Jeg skriver ikke at jeg har sommerfugler i magen mens jeg kjører berg- og dalbane, men jeg kan ha sommerfugler i magen før jeg kjører (fordi jeg er spent). I mange tilfeller kan sikkert begge uttrykkene brukes om hverandre, så dette er bare en beskrivelse av måten jeg bruker dem på. Jeg bruker uttrykkene på samme måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Passive Skrevet 16. april 2009 #4 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg skulle til å skrive noe smart her, men antigartner dekket det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #5 Del Skrevet 16. april 2009 Enig med antigartner. Kiling er en fysisk følelse, i motsetning til de nervøse sommerfuglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå