Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg har ofte et rødt, prikkete utslett på kinnene, og mye tyder på at det har sammenheng med melkeprodukter. Når jeg kutter helt ut alt som har med melk å gjøre (også yoghurt, smør etc) forsvinner dette gradvis i løpet av tja, et par dager. Jeg har sluttet å drikke vanlig melk da utslettet blir mye mer synlig da, og jeg også klør litt i ansiktet (jeg tror også jeg blir litt dårlig i magen, men ikke påfallende), men andre meieriprodukter som litt rømme, yoghurt og smør vil jeg gjerne ha i kostholdet mitt, og jeg får ingen andre plager av disse. Det jeg lurer på er om dette sannsynligvis er laktoseintoleranse - når jeg ikke har noen andre plager eller blir "skikkelig" dårlig av melk? Huden min ville vært rimelig fin uten disse rare utslettene, samtidig er det liksom ikke så plagsomt at jeg vet om jeg burde gjøre noe med det... hvis jeg kutter alt av melkeprodukter en tid, er det sannsynlig at dette blir bedre eller verre? Jeg har ingen andre allergier eller intoleranser jeg vet om.
Mixelite Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Ikke still diagnose selv. Gå til legen! Vi sluttet med gluten og melkeprodukter pga proteinintoleranse(mot gluten og melkeprotein) og en av "bivirkningene" av det, var at rødflammete hud og kviser/byller/klumper forsvant både hos meg og junior, så ja, jeg anser det for høyst sannsynlig at melken kan være "synderen"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå