Gå til innhold

Hong Kong og Guilin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Håper å reise til Hong Kong og Guilin ganske snart. Noen som har tips til hva jeg bør få med meg? Hva er beste transportmiddel mellom Hong Kong og Guilin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper å reise til Hong Kong og Guilin ganske snart. Noen som har tips til hva jeg bør få med meg? Hva er beste transportmiddel mellom Hong Kong og Guilin?

Går det noe annet enn buss+båt og fly der da?

Jeg reiste motsatt vei, dvs. fra Yangshou til Hong Kong i sin tid. Tok nattbuss fra Yangshou til Canton (fy så humpete, men absolutt en opplevelse). Tok så båt fra Canton til Macau. Går båt direkte til Hong Kong også, men vi ville innom Macau på veien.

Hvis du ikke synes det er all verden å reise med båt på perlefloden, så hadde jeg valgt fly.

Det er mye finere i Yangshou enn i Guilin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

--

Interessant å lese bloggen din! Hvor mange dager bør jeg være i Hong Kong?

---

Hva gjøre Yangshuo finere enn Guilin? Kanskje vi bør satse på mer tid der da :) Har lyst til å få til noen turer rundt i området der i hvertfall. Båttur selvfølgelig, men også sykling, bambusflåte etc.

Jeg trodde det gikk an å komme seg med tog fra Macau (der vi reiser fra) til Guilin, men kanskje jeg tar feil. Får se litt mer på det.

Blir glad for enda flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte oss fint med 4-5 dager! :)

Men har hørt om folk som har vært der lenger og storkost seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Hong Kong i januar i år. Veldig fin by, men veldig dyrt i forhold til landene rundt. Vi greide oss fint med 4 dager.

Høydepunktet var å ta en "tram" opp til The Peak, dette er et utkikkspunkt over Hong Kong med en utrolig bra utsikt. Vi var der om kvelden, og det var helt fantastisk å se! Ta gjerne med stativ til kameraet om du har, så vil du få noen gode bilder ;)

Ellers var vi i Kowloon Park, veldig fint stelt park, Avenue of Stars det var en fin utsikt til andre siden av Hong Kong, men ikke så evig mange kjente skuespillere (Bruce Lee og Jackie Chan var vel de vi kjente igjen).

Ellers er det jo hauger med små gater med masse forskjellige små butikker. Også mange spennende museumer om man er interessert. Verdens lengste rulletrapp finnes også i Hong Kong (800m), men ikke forvent at den er så spennende å gå på..

Ha en god tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...