Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 (endret) Innlegg endret i henhold til reglene pasha mod Endret 16. april 2009 av Pasha
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Det er absolutt ikke for mye nei. Jeg er ca like høy som deg og har veid ti kilo mer i alle år (unntatt før pubertet/tenår, da var jeg tynn som en strek), og har alltid ligget og vekslet mellom slank/litt for tynn/sånn passe, både i egne og andres øyne, tror jeg. Man kan ikke alltid si noe helt bestemt om vekt vs høyde, det sier f eks lite om en person er trent og dermed har muskler som veier mye, men 45 kg kan ikke være nok til at du er tykk i hvert fall!
Saeria Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Det er da absolutt ikke for mye! Det er ingen grunn til at du skal bekymre deg for at du er overvektig.
Gjest trse Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Du kan ta det helt med ro, du er langt ifra tykk! =)
Vera Vinge Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg vil heller si at du veier for lite. Jeg regnet kjapt på BMI, og hvis man skal ta utgangspunkt i det, burde du strengt tatt legge på deg 10 kilo for å havne i kategorien normalvektig (og selv da ligger du på kanten til undervektig). Hvis du virkelig føler at du er tykk selv når du er så tynn som du er, tenker jeg at du kanskje kan trenge å prate med noen? Du er i en alder hvor det er normalt å føle seg lite pen og tykk til tider, men hvis dette er noe du tenker mye på og når du veier såpass lite i forhold til høyden, vil jeg råde deg til å for eksempel ta kontakt med helsesøsteren på skolen din.
Avalon Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Jeg vil heller si at du veier for lite. Jeg regnet kjapt på BMI, og hvis man skal ta utgangspunkt i det, burde du strengt tatt legge på deg 10 kilo for å havne i kategorien normalvektig (og selv da ligger du på kanten til undervektig). Hvis du virkelig føler at du er tykk selv når du er så tynn som du er, tenker jeg at du kanskje kan trenge å prate med noen? Du er i en alder hvor det er normalt å føle seg lite pen og tykk til tider, men hvis dette er noe du tenker mye på og når du veier såpass lite i forhold til høyden, vil jeg råde deg til å for eksempel ta kontakt med helsesøsteren på skolen din. enig med denne. jeg vil også si du veier for lite.
Saeria Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Man må her huske på at BMI ikke er et godt mål for tenåringer. Det er ikke før etter tenårene BMI er et greit verktøy. Det er egne utregningsmetoder for barn og unge. Når det er sagt, er ts langt i fra tykk. Hun er rimelig spe/tynn.
Vera Vinge Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Man må her huske på at BMI ikke er et godt mål for tenåringer. Det er ikke før etter tenårene BMI er et greit verktøy. Det er egne utregningsmetoder for barn og unge. Når det er sagt, er ts langt i fra tykk. Hun er rimelig spe/tynn. Det er helt sant at man skal ta BMI med en klype salt, spesielt når man ikke er utvokst. Men som du sier, så er hun likevel tynn. Og jeg håper virkelig ikke hun føler at hun må slanke seg.
Saeria Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Nei. Slanking er det virkelig ikke behov for. En kan bruke BMI utregning på barn og unge, men tabellen en da skal følge blir annerledes. Jeg var selv 1,60 og 43 kilo som sekstenåring. Tynn som ei flis, det skal være sagt, men i følge utregninger for unge på den alderen, på den nedre delen av normal.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Du er langt i fra tjukk. Jeg er også 13 år og veier det samme som deg (bare at jeg er 3 cm kortere ) Ikke tenk på det, det er mange på min alder som veier mer en meg og de er minst like attraktive. Elsk kroppen din
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå