Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Far fikk omsorgen gjennom rettsak for 8 år siden. Mor går nå til rettsak for å kreve omsorgen tilbake. Mor har hatt normalt samvær med barnet.

Hvor normalt er det at retten flytter på et etablert barn i en slik sak, når det ikke forhold hos far som skulle tilsi at han burde miste omsorgen?

Jeg ser at det enkelte steder står at i skilsmisseoppgjør hvor det er uenighet om hvor barnet(barna) skal bo, vil man normalt ordne det slik at barnet blir boende der det alltid har bodd, spesielt hvis barnet har begynt på skolen.

Barnet selv er 11 år og vet ikke helt selv hva h*n vil. H*n har aldri sagt til far "jeg vil bo hos mor", men h*n har heller aldri sagt "jeg vil bo hos far".

Noen som har hørt om saker der barn blir flyttet når det ikke finnes grunner for å ta barnet bort fra gjeldene omsorgssituasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du nevner kalles status que (staves noe sånn). Tror det skal MYE til for at barnet flyttes hvis det har det helt ok der det er.

12 år så har barnet mye det skulle sagt om hvor det vil bo, men klart, hvis det ikke vett...

Er redd det skal mye kamp for at mor skal få tilbake omsorgen. Men jeg er ingen ekspert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...