Gjest Gjest_Bille_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 I de siste har jeg hatt hjertebank, eller sånn at det føles som om hjerte plutselig slår urytmisk. Det er litt ubehagelig akkurat når det skjer. Det skjer i alle slags situasjoner, både når jeg sitter stille og ser på tv og når jeg er ute og går. Ikke noe sammenheng i når og hvorfor liksom Noen som kjenner til dette?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Det kan være mange grunner til dette, det som imidlertid er litt skummelt er at du får det når du er ute og går. Flere jeg kjenner og meg selv har vært til legen med dette, samtlige leger har sagt at så lenge det kommer når man er i ro er det ikke noe farlig. Kommer det når man er i fysisk aktivitet skal man kontakte lege med en gang! Lykke til:)
primavelle Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 I de siste har jeg hatt hjertebank, eller sånn at det føles som om hjerte plutselig slår urytmisk. Det er litt ubehagelig akkurat når det skjer. Det skjer i alle slags situasjoner, både når jeg sitter stille og ser på tv og når jeg er ute og går. Ikke noe sammenheng i når og hvorfor liksom Noen som kjenner til dette? Det er nok ingenting farlig. Kan komme av stress, angst osv. Jeg har det hele tiden. Spessielt når jeg har beveget meg. Vet du om det er flere i familien som har det slik? Slik er det hos oss. Aldeles ingenting å bekymre seg for. Det er Det er ikke farlig selv om du er i aktivitet og får det. Det er bare noe tull.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Det er nok ingenting farlig. Kan komme av stress, angst osv. Jeg har det hele tiden. Spessielt når jeg har beveget meg. Vet du om det er flere i familien som har det slik? Slik er det hos oss. Aldeles ingenting å bekymre seg for. Det er Det er ikke farlig selv om du er i aktivitet og får det. Det er bare noe tull. Er du lege? Det er nødvendigvis ikke noe farlig, men at hvis man får det under aktivitet SKAL det undersøkes av lege.
Gjest Gjest_Linni_* Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 I de siste har jeg hatt hjertebank, eller sånn at det føles som om hjerte plutselig slår urytmisk. Det er litt ubehagelig akkurat når det skjer. Det skjer i alle slags situasjoner, både når jeg sitter stille og ser på tv og når jeg er ute og går. Ikke noe sammenheng i når og hvorfor liksom Noen som kjenner til dette? Hei Du burde sjekke jernlageret ditt ! Har opplevd det samme ,kunne få puls opp i 150-160 bare ved å sitte i sofaen.Kunne også få det i andre sammenhenger. Veldig ubehagelig ! Legen tok mange blodprøver,mistenkte bl.a. høyt stoffskifte. Stoffskifte var fint men jeg var så og si tom for jern. Jernlageret mitt var på 4 mens det burde ha vært på rundt 70 !! Ble fin etter at jeg begynte å ta jern
Ciara Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jeg hadde det samme, og gikk til legen. Legen fant ingenting galt, men mente det rett og slett var stress. Det er veldig vanlig at hjerter får et såkalt overhopp i ny og ne slik at man skvetter litt, men det er sannsynligvis ikke farlig. Jeg ville likevel sjekket det, om ikke annet enn så for din sjelefreds skyld. Jeg merket at jeg skvatt og ble engstelig, noe som ikke akkurat gjorde at hjertet slo roligere. Nå som jeg vet at det ikke er noe i veien blir jeg ikke urolig lenger. Legen min tok EKG og blodprøve (for stoffskifte, nyrefunksjoner, jern- og andre mineralverdier etc) - en slik helsetest er det jo uansett fornuftig å ta fra tid til annen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå