Gå til innhold

Innsjekking på internett


Lyra

Anbefalte innlegg

Er det noen som reiser mye innenlands som har erfaring med å sjekke inn på internett? Jeg skal reise med Widerøe fra Bergen til Sandefjord på fredagog vil gjerne ta en båt som gjør at jeg er på Flesland en halvtime før flyet går hvis alt går etter ruta. De anbefaler jo at man er på flyplassen minst 45 minutter før avgang på grunn av innsjekking, men hvis jeg sjekker inn på internett, vil da denne regelen ikke gjelde? Jeg får jo ikke levert bagasjen før jeg er på flyplassen uansett...

Er litt engstelig for at jeg ikke skal få lov å komme med flyet, dette har nemlig skjedd en gang før da de forandret innsjekkingsfristen fra 20 minutter før til 40 minutter før på Torp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri satset på å være der så sent, men så er jeg også et nevrotisk vrak når jeg reiser ;) En halvtime er rimelig risikabelt synes jeg, da har du bare et kvarter på å komme deg fra båten og frem til gaten. Kun sikkerhetssjekken kan jo fort ta så lang tid!

Hvor sent du kan komme avhenger av selskapets regler. Om du ikke har innsjekket bagasje og selv sjekker inn på nett, holder det at du kommer deg til gaten før den stenger - det er stort sett 15 minutter før avgang. Men om du skal sjekke inn bagasje (selv om du gjør det selv på nett) har de fleste selskaper regler for hvor sent de tar i mot bagasjen, ofte er dette en halvtime.

Flyselskaper generelt sett (også Widerøe) anbefaler ikke at man er det minst 45 minutter før avgang, men senest 45 minutter før. Flesland lufthavn anbefaler at man møter opp senest en time før avgang på innenlandsflyvninger.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket like gjerne for deg jeg (eh, jeg har litt lite å gjøre for tiden :ler:), 45 min før avgang på innenlandsreiser. Du må nok ta en tidligere båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller at du er på flyplassen en time før! Baggasje MÅ være innsjekket senest 30minutter før flyet har avgangstid.. Kommer du når det er 28minutter til flyet er de som regel så strenge at det er forsent!

Men hvis du ikke har baggasje som skal sendes kan du gå rett opp i gate uten å sjekke inn først (så lenge det er en innenlandsreise) Da må man være ved gate senest 20 minutter før flyavgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller at du er på flyplassen en time før! Baggasje MÅ være innsjekket senest 30minutter før flyet har avgangstid..

I følge Wideroe er det 45 minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time før er ikke nødvendig, har reist ganske mye på den strekningen, så vet at det ikke er nødvendig. Men allikevel vet jeg ikke om en halvtime er noe jeg tør satse på. Jeg er ikke på Flesland kai en halvtime før, men på flyplassen. Uff, må vel ta kystbussen da, ville så unngå det siden jeg må bytte til flybussen og stå og vente en halv time på en kald bussholdeplass... Tidligere båt gidder jeg ikke, den er nemlig framme tre timer før flyet går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Hvis du sjekker inn på nett må du møte i gaten 20 minutter før avgang, men du får jo bli med om du kommer idet siste person går på flyet. Det du bør beregne tid på er å få ut bagasjelappen fra innsjekkingsautomaten, og få den levert den i bagdrop. Hvis det plutselig er kø der + i sikkerhetskontrollen er nok en halvtime for kort tid.

Widerøe tilbyr innsjekking på nett eller via sms i samarbeid med SAS.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe på Sola har hvertfall 30 minutter :) Har jobbet for widerøe i snart 2år... men kan jo hende det varierer fra stasjon til stasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Må nok bite i det sure eplet og ta bussen denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...