Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om dere vet om noe som kan tas i form av vitamin tilskudd eller urter ........som kan øke matlyst. Vil være stor takknemlig for tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Vitamin B12

Eller:

- Aktivitet/trening/sex

- Spis til faste tider selv om du ikke er sulten

- Spis det du har lyst på

- Gammelost (spis dette og matlysten kommer, har jeg hørt hos flere)

Dårlig matlyst - kjerringråd

Rør ut en teskje kanelpulver ut i et glass lunket vann. Drikk dette tre ganger daglig. (Har ikke prøvd)

Skrevet

Takk Nelly Pelly for svaret ditt.

Har søkt litt på Iherb sin side om de hadde noe som hjelper, og fant vedlagte linken.

Det er mange forskjellige ting, og vet derfor ikke hva jeg skal velge med tanke på hva som er lovlig og ikke lovlig å bestille fra utlandet.

Kan noen hjelpe meg med å finne noen tilskudd fra denne butikken som hjelper for å få matlyst og øke vekten? Takker så mye for all tips!

http://www.iherb.com/Search?kw=gain%20weight"" target="_blank">Iherb.com

Skrevet

Hvis du leser litt rundt å nettet om dårlig matlyst-lav vekt finner du mange tips om kosthold ol, ikke like mye om urter/vitaminer. Tror du ikke det er smartere å ta en tur til legen for å finne ut om det er noe i veien/om du mangler noe? Og så se på kostholdet og følg slike tips, før du går til anskaffelse av dyre urter/vitaminer?

Lykke til med matlysten, som har en tendens til å forsvinne i blant :klem:

Skrevet
Hvis du leser litt rundt å nettet om dårlig matlyst-lav vekt finner du mange tips om kosthold ol, ikke like mye om urter/vitaminer. Tror du ikke det er smartere å ta en tur til legen for å finne ut om det er noe i veien/om du mangler noe? Og så se på kostholdet og følg slike tips, før du går til anskaffelse av dyre urter/vitaminer?

Lykke til med matlysten, som har en tendens til å forsvinne i blant :klem:

Må si meg enig i dette. Hva er grunnen til at du har mistet matlysten? Jeg kan miste matlysta om jeg er deprimert eller veldig stressa, ellers er jeg stort sett veldig glad i å lage og spise mat. Fysisk sykdom kan også gjøre at en mister matlysta, uten at man nødvendigvis kjenner seg syk, og da er det lurt å ta en tur til legen. Kan egentlig ikke tro at urter o.l hjelper så mye på matlysta annet enn at de får maten til å smake bedre. Kosttilskudd kan hjelpe hvis du har mangler som gjør at du mister appetitten, men dette må vurderes av lege ved en blodprøve.

Skrevet
Lurer på om dere vet om noe som kan tas i form av vitamin tilskudd eller urter ........som kan øke matlyst. Vil være stor takknemlig for tips.

Mangel på matlyst kan også være mangel på vitaminer osv. Har jeg vært deg ville jeg kanskje tenkt meg en tur til legen for og undersøke hva som egentlig er galt. Bare for sikkerhetsskyld.

Jeg har nesten alltid hatt mangel på matlyst, og en periode kunne jeg sovne nesten over alt(pga jernmangel). Derfor kjøpte jeg meg Floradix Formula. "kosttilskudd"

Merket fort at jeg ble mer våken og livlig, men merket også fort at matlysten økte :D

Mulig dette var tilfeldig, men det funket for meg ;]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...