kaprifolen Skrevet 15. april 2009 #21 Skrevet 15. april 2009 Vi inviterte litt over 90 stk til min konfirmasjon, og grunnet alvorlig sykdom i en "inngiftet gren av familien", var det 87 som kom på dagen. 110 til kaffen. Dette var de nærmeste i familien, noen nære venner av mor og far, og jeg tror jeg hadde 10-15 venner der, noen av de kun til kaffe. Men vi hadde jo leid lokale og kokk, så når vi først hadde plass, så kunne man jo tillate mer rom for å be med barn etc, da..
Gjest *Frida* Skrevet 15. april 2009 #22 Skrevet 15. april 2009 I min familie har det vore vanlig å be fadre, onkler, tanter, besteforeldre og søskenbarn som er yngre enn konfirmanten. Konfirmantens eldre søskenbarn blir altså ikkje invitert, og dermed ikkje dei som har ektefelle og barn. (Eg har ca 30 søskenbarn, derfor denne regelen) Dette gjorde at eg, som er nest yngst på begge sider, hadde to søskenbarn i min konfirmasjon. Derfor fekk eg invitere to venner.
Gjest strykebrett Skrevet 16. april 2009 #23 Skrevet 16. april 2009 Ny forretningsidé: Utleie av gjester til konfirmasjon, dåp og bryllup. Skyndt deg å ta patent! Du ser jo hvor mange her som har selskap med mindre enn 50 personer, så det må jo være ett enormt marked
Matty Skrevet 16. april 2009 #24 Skrevet 16. april 2009 I min konfirmasjon var det 32 til middag tror jeg... Standard med besteforeldre, faddere, tanter, onkler og søskenbarn. I tilegg et par slektninger som har vert viktige for meg i oppveksten. Der jeg kommer fra er det tradisjon med ekstra gjester til kaffe, så vi var vel ca 50 til sammen da. Kommer fra en gård med stor plass, hadde festen hjemme og det var kjempefint!!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #25 Skrevet 16. april 2009 Hvor mange inviterer dere i konfirmasjon? Og hvor mange gjester har det vært i andre konfirmasjoner dere har vært i? Jeg prøver å danne meg et bilde av hva som er gjennomsnittlig. Ei venninne av meg holder på å arrangere en konfirmasjon med ca 80 gjester, og hun mener noe mindre enn det ville vært stusslig. "Man må jo invitere familien". (Selv om "familien" er slektninger som konfirmanten knapt har møtt og i hvertfall ikke ser på som familie) Jeg er ikke enig, og de fleste konfirmasjoner jeg har vært i har hatt 30-40 gjester. Og selv konfirmasjoner med 20 gjester har ikke vært stusslige, de har vært koselige. Aldri vert i noen over c 20 gjester. Å ha 80 i konfirmasjon har jeg aldri hørt om. det blir iallefall en dyr konfirmasjon
Gjest B Skrevet 16. april 2009 #26 Skrevet 16. april 2009 Faddere og nærmeste familie. Dvs besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Evnt. veldig gode venner av familien som konfirmanten har et spesielt forhold til. Hos oss var det 25 gjester.
Helene Skrevet 17. april 2009 #27 Skrevet 17. april 2009 Vi blir 25 til middag, dette er nærmeste familie og faddere. Og så er det invitert noen ekstra nære venner til kaffen så da blir vi 34 .
Gjest Hyacint Skrevet 3. februar 2010 #28 Skrevet 3. februar 2010 Min konfirmant må dessvere dele dagen i to, til middag blir vi 16 stk med stort og smått, da er det kun faddere/tanter m/barn, besteforeldre, oldeforeldre og mors livsledsager m/barn + en lillesøster av konfirmanten. Ettermiddagen blir det koldtbord og kaker sammen med den andre delen av familien hans, de er vel over 40 stk. Dagen etter - puh, blir det kaker og kaffe for grandtanter/grandonkler, venner av oss og de naboene som ungdommen har kontakt med. 25 mennesker innom da, regner jeg med.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #29 Skrevet 3. februar 2010 Kanskje mye skilsmissekonfirmanter her med tilskudd av ny slekt? Vi hadde 23 i dåpen til min sønn. Kan ikke se at vi skulle stige til 50 eller 80 (110 til kaffen!!!) på en ti års tid... vi hadde besteforeldre, kusiner og fettere, tanter og onkler OG faddere og JA, vi hadde faddere utenom familien også! Til konfirmasjonen er det kanskje et tilskudd på en fetter eller kusine til - evt at de eldste kanskje har med seg følge og kanskje egne barn... men fortsatt ikke i det volumet noen sikter på her. Kan nevne at i vårt bryllup var vi 130 stykker og det nevnes som en kuriositet. Her er det vanlig med 50-80 (sånn cirka) til et normalt bryllup med fest og middag. (Østlandet)
Gjest Gjest_Hannah_* Skrevet 3. februar 2010 #30 Skrevet 3. februar 2010 Uff ja, med flere og flere skillsmissebarna kommer nok dette til å øke myyyyye.... Lillejenta til kjæresten min kommer nok til å ha 80-90 i sin konfirmasjon (både mora og morens nye samboer har en haug med søsken, som igjen er i ferd med å produsere flere barn selv om ikke alle er fylt 20 engang...!!) Nå er det enda noen år til hun skal konfirmeres da.. Gjenstår å se om jeg og min familie får komme da (blir aldri invitert i bursdag, faren må dra alene, men konfirmasjon er tross alt noe annet). Ellers er jeg vant til fra 20-30 og opp til kanskje max 50 stk i konfirmasjoner..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #31 Skrevet 3. februar 2010 Vi har ,tanter/onkler, besteforeldre (3 sett), Mor m/mann, søsken og søskenbarn til middag.36 stk til middag neste konfirmant har faddere uten om familien og med deres barn blir det 46 stk til middag. Til kaffi hadde vi familiene til dei som hjelpte til med servering av middagen og familien til stefar. 17 stk og ca 10 stk som var invitert og takket nei.
Fanteria Skrevet 3. februar 2010 #32 Skrevet 3. februar 2010 Vi var nå bare 7 i min konfirmasjon.. Trenger ikke mange. Nå er ikke akkurat familien min stor her nede, da mesteparten bor langt oppi nord. Hadde en fin dag alikevell
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå