Gå til innhold

Hvem skal betale for hva?


Gjest Hvem skal betale for hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvem skal betale for hva?

Hei, jeg trenger noen meninger om denne saken, siden jeg faktisk er litt usikker selv … Jeg har gitt en venninne en weekend tur til Storby (med fly)

Jeg betaler selvsagt flyreisen. Bør jeg betale 100% av overnatting/hotell også? Eller er det vanlig å dele? Vi skal på litt spa og teater også, og dette deler vi selvsagt.

Noen meninger???

*frøkna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Hmm...har dere snakket tidligere om å ta denne reisen sammen eller har du bare kommet ut av det blå med reisen i gave?

Hvis en venninne av meg hadde kommet med en slik reise i gave til meg, hadde jeg vell regnet med at hun skulle dekke utgifter som reise og hotellopphold. Mens jeg hadde tenkt at lommepengene kunne jeg dekke selv.(selv om det egentlig er ganske freidig...man må jo vite at den andre har mulighet til å betale lommepenger.)

Med det samme tror jeg at jeg hadde spurt venninna mi når jeg fikk gaven om det er med overnatting også.

Dersom en venninne hadde kommet med en slik gave til meg, uten at vi hadde diskutert det sammen, og bare skulle betale flyreisen, hadde jeg vell reagert litt. Det er jo ikke alle som har råd til å plutselig punge ut for hotell og lommepenger.

Det hadde blitt noe helt annet om vi hadde snakket om det og jeg feks. ikke hadde råd til til å betale for alt; at reisen ble mer avtalt på forhånd, på en måte. At det liksom var litt penger som stoppet turen. Og da hadde det jo blitt en kjempefin gave dersom venninna mi ville chippe inn å gi meg reisen i gave.

Det tenker nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner må man være veldig klar på hva man spanderer. Feks at det er en flybillett, eller fly og hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella
Om du har gitt henne weekendturen betaler du hotell også.

Enig! Jeg hadde også regnet med at den som inviterer betaler fly og hotel når får en tur i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa du ikke hva gaven var når du ga den? Sa du at du ga henne en storbyweekend, inkluderer det hotellopphold. Sa du at hun fikk flybilletten, må hun betale hotell selv. Du vet vel hva du har gitt i gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du ikke hva gaven var når du ga den? Sa du at du ga henne en storbyweekend, inkluderer det hotellopphold. Sa du at hun fikk flybilletten, må hun betale hotell selv. Du vet vel hva du har gitt i gave?

Tenkte det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat noe weekend-opphold hvis det ikke er inkludert hotell...?

Og er det du som har bestilt hotellet?

I så fall er det jo du som har bestemt hva det skal koste. Hadde du forventet at hun selv skulle betale for hotellet så ville det vel vært naturlig å spørre henne om hun likte hotellet og syntes prisen var grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...