Gå til innhold

Er det farlig?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jente19_*
Skrevet

Hei!

Jeg har i ett par uker hatt et slags kutt i underlivet som ikke vil gro. Det er som et lite sår, rett på siden av skjedeåpningen. Det er ikke slik at det svir eller klør noe spesielt. Det svir kun litt ved friksjon eller berøring.

I tillegg har jeg fått noen røde flekker/utslettlignene som ligger på en måte nederst på rumpeballene. Men disse utslettligninge tingene klør ikke i det hele tatt, merker dem ikke en gang, men kan bare se dem.

Noen som vet hva dette kan være har hatt noe liknende? Er det noe farlig, eller skal jeg bare vente på at det gror/forsvinner? Kan det være sopp(klør jo ikke) eller kjønnsykdom eller bare en liten irretasjon/sår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp trenger ikke alltid å klø, men det er vel vanlig at en kjenner det og at det svir litt i det minste. Kan ellers være f eks en allergisk reaksjon, kanskje på vaskepulver, sjekk at vaskemaskinen din skyller skikkelig (og tøm lofilteret). Vet ikke om det kan være en kjønnssykdom da jeg ikke vet noe særlig om symptomer på slikt, men hvis du har utsatt deg for smittefare i seinere tid bør du ta en sjekk hos lege når du får slike symptomer.

Skrevet

Jeg får slike små sprekker rett under/eller litt vedsiden av kjedeåpningen i forbindelse med soppinnfeksjon. Så det kan godt være at det er det du har. Men hvis du er usikker,så bør du kanskje ta en tur til legen.

Gjest Fluksi
Skrevet

Om du ikke har sopp allerede så er det godt mulig at du får det eller andre infeksjoner pga det såret du har ved kjedeåpningen.

Kan være greit å ta en tur til gynekologen og i samme slengen teste deg for alt mulig annet en person kan få i disse dager :)

Det skal jo gjøres årlig, ihvertfall om en ikke har fast partner.

Gjest Gjest_jente19_*
Skrevet

Takk for svar!:)

Kan man sjekke slike ting om man går til Helsestasjonen for ungdom? tror dere det holder, eller må jeg ta turen til legen eller gynekologen og hele pakka?

Skrevet

Jeg vil tro du kan sjekke deg på helsestasjon for ungdom. De har nok tester for kjønnsykdommer, sopp og slike vanlige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...