Gå til innhold

Søke på høgskole...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og skal søke om plass på en høyskole. Etter videregående gikk jeg på folkehøyskole og jeg har jobbet.

Man får ekstra poeng for folkehøyskole og alder?

Er det et sted på nettsøknaden hvor man kan skrive at man har gått på fhs? Alderspoengene kommer av seg selv hvis jeg har krav på noen?

Jeg har hatt noen jobber som er relevante for studiet jeg søker. Kan dette nevnes i søknaden, eller er ikke det noe som har betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 23 år og skal søke om plass på en høyskole. Etter videregående gikk jeg på folkehøyskole og jeg har jobbet.

Man får ekstra poeng for folkehøyskole og alder?

Er det et sted på nettsøknaden hvor man kan skrive at man har gått på fhs? Alderspoengene kommer av seg selv hvis jeg har krav på noen?

Jeg har hatt noen jobber som er relevante for studiet jeg søker. Kan dette nevnes i søknaden, eller er ikke det noe som har betydning?

Før fikk man 3 poeng for fhs, men det blir nye regler fra høsten av så da tror jeg du får 2 poeng for fhs. Du skal sikkert skrive et sted på søknaden at du har gått fhs og så sende inn vitnemål fra fhs, med omslagsarket som du får i posten. Men jeg er ikke sikker, husker ikke hvordan man gjorde det.

Ja, alderspoengene kommer av seg selv, og du skal ha alle alderspoengene man kan få, som er 8 poeng.

Men du får nesten ta en tur inn på www.samordnaopptak.no og sjekke for jeg husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. du får tilleggspoeng for folkehøgskole og alder(som skal komme automatisk). Det står på omslagsarket at du skal skrive opp det. Du burde skrive opp praksis som er relevant på omsalgsarket, det er eget område til det. Om det teller eller ikke, må du evt. ta kontakt med samordna om. Går fint å sende e-post også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider