Gå til innhold

søvntilstand

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

har noen netter den senere tid hatt noen ekle opplevelser.

Det virker som om det er rett før jeg er i ferd med og våkne. Jeg er våken, men får ikke til og bevege meg eller prate. Ser samboeren min ligge ved siden av, men får som sagt ikke til og nå han, eller rope på han. jeg blir passelig desperat der jeg ligger, da jeg kun klarer og puste. Det varer en liten periode, så får jeg nok energi til å klare og våkne...

Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har også jeg opplevd en gang. Tror det er ganske vanlig, men selvsagt ubehagelig.

Skrevet
har noen netter den senere tid hatt noen ekle opplevelser.

Det virker som om det er rett før jeg er i ferd med og våkne. Jeg er våken, men får ikke til og bevege meg eller prate. Ser samboeren min ligge ved siden av, men får som sagt ikke til og nå han, eller rope på han. jeg blir passelig desperat der jeg ligger, da jeg kun klarer og puste. Det varer en liten periode, så får jeg nok energi til å klare og våkne...

Noen som har opplevd noe liknende?

Google på søvnparalyse. Skal visst være ufarlig :)

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Søvnparalyse ja, det var fint å oppklare. Hadde dette faktisk ganske ofte en periode. Var skikkelig ekkelt. Jeg følte at jeg ble løftet opp av sengen og nesten kveldt. Når jeg fikk sånn prøvde jeg også å rope til samboeren min at han måtte hjelpe meg, men klarte hverken å røre meg eller få ut en lyd. Jeg så også rare ting som skjedde i soverommet.

Skrevet
Søvnparalyse ja, det var fint å oppklare. Hadde dette faktisk ganske ofte en periode. Var skikkelig ekkelt. Jeg følte at jeg ble løftet opp av sengen og nesten kveldt. Når jeg fikk sånn prøvde jeg også å rope til samboeren min at han måtte hjelpe meg, men klarte hverken å røre meg eller få ut en lyd. Jeg så også rare ting som skjedde i soverommet.

Faren min har også opplevd dette med å se merkelige ting. En gang var det "underjordiske skikkelser" som klatret rundt på ham og rundt i rommet. Skikkelig ekkelt mens det står på.

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

godt å høre at det er noe ufarlig.. men det er skikkelig ubehagelig:D fikk ikke til og sove i natt!

Gjest Sativa
Skrevet

Æsj dette er ekkelt. Har hatt masse sånn i årenes løp. Kjipeste gangen var da jeg hadde hvilende nattevakt og jeg så for meg at en litt skummel bruker snek seg mot senga mi for å ta meg. *grøss*

Skrevet

Jeg var også livredd de første gangene jeg hadde det, men etter at jeg fant ut hva det var, har jeg på en måte tatt "kontrollen" på disse situasjonene og nå er det mer kjedelig å ikke komme seg opp når man egentlig er våken. Samboer har lært seg å kjenne igjen når jeg er i søvnparalyse, så når han ser det, begynner han å ruske i meg og ta meg i ansiktet. Da får jeg endelig kroppen i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...