Gjest Turismo Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg skal kanskje en snartur til Italia eller Spania i 1. mai-helgen, og jeg lurer på om andre land også har denne dagen som offentlig fridag. Jeg tenker blant annet på om jeg bør bestille hotell så snart som mulig, eller om jeg kan vente litt. Noen steder er det jo billigere hvis man bestiller rett før. Hvis 1. mai-feiring er en skandinavisk tradisjon, føler jeg meg tryggere på å vente enn hvis det er et internasjonalt fenomen akkurat denne dagen (Vet jo at de har Labor Day i US, men jeg mener at det er en annen dag).
LilleBille Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Har vært flere steder bl.a. i Italia og der var det opptog og taler osv. og mye dagsturister - så det er nok fridag. Den står også som public holliday på oversikter - så jeg ville regne med at det kanskje var litt mer press på hotellet den datene i og med at det er i forbindelse med helg.
ToveM Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Det lurer jeg på og, vi skal til Lisboa den helgen. vet at de fleste land markerer dagen. Men er det helligdag slik som her, med alle butikker stengt?
Gjest Mea Culpa Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 1. mai er en internasjonal dag. Mulig det, men det er en helt vanlig dag her i UK.
Stillest vann Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Mulig det, men det er en helt vanlig dag her i UK. Det var det sikkert Thatcher som fikset :D Jeg var i Barcelona en 1. mai, og der var det i hvert fall vanskelig å unngå togene. Masse røde faner og greier, og butikkene var stengt. Men i barene og restaurantene langs Las Ramblas var det business as usual.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Mulig det, men det er en helt vanlig dag her i UK. Det hørtes merkelig ut. Labour Day er en internasjonal merkedag verden over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå