Gå til innhold

Hvor i landet bor du?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Selv er jeg fra Oslo, men tenker på å flytte til et mindre og koseligere sted med tettere kontakt innbyggerne imellom. Jeg synes Oslo er en overfladisk by med mye folk som går rett forbi hverandre. Jeg savner at folk bryr seg mer. Her blir alt så stort og ubetydelig, virker som om det å ha penger betyr mest. Er også vanskelig å få ordentlig gode venner, storbyen er som det sies ensom. Håper det kommer opp noen forslag til steder her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Oslo og resten av Norge er litt slik om det er disse miljøene du oppsøker og henger i. Jeg ville bare si det da jeg selv har bodd i mange av storbyene i norge pluss småplasser. Har også familie rundt om kring, så føler at jeg har fått litt innblikk i hvordan det er å bo i storby eller småplass.

Hva vil du egentlig flytte? for det er forskjellig fra sted til sted. Uansett, det er lurt å faktisk forsøke å bo hos noen eller hvertfall teste ut bygda/småplassen du vil til før du flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Oslo og resten av Norge er litt slik om det er disse miljøene du oppsøker og henger i. Jeg ville bare si det da jeg selv har bodd i mange av storbyene i norge pluss småplasser. Har også familie rundt om kring, så føler at jeg har fått litt innblikk i hvordan det er å bo i storby eller småplass.

Hva vil du egentlig flytte? for det er forskjellig fra sted til sted. Uansett, det er lurt å faktisk forsøke å bo hos noen eller hvertfall teste ut bygda/småplassen du vil til før du flytter.

Skriveleif: Hvor vil du flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et tettsted i Sør-Trøndelag, og synes ikke det er noe bedre her enn Oslo, men så er jeg fra hovedstaden og har mange venner der fra både barndom og studietid (studerte ikke i Oslo, men de fleste har flyttet dit etter hvert pga jobbmuligheter). Det jeg LIKER her er at man tar ting mer med ro, man blir ikke stresset av litt kø eller treg ekspedering i butikken, man kan leve godt på mindre inntekt og det er mye fin natur (det er det i Osloområdet også, men det er litt "villere" natur her). Jeg bor også nær nok Trondheim til at endel har arbeidsplassen sin i byen, noe som gir ganske stor og positiv variasjon i hva slags folk som bosetter seg her. Det tror jeg er bra i forhold til oppvekst blant annet, at det ikke blir for ensartet.

Det jeg ikke liker så godt er at det skjer mindre sosiale ting (og dårligere kulturtilbud), folk i min aldersgruppe er oftest ganske etablert med gammel vennekrets og ikke minst familie, så det er litt vanskelig å komme utenfra. Jeg har ikke akkurat blitt godt kjent med alle de hyggelige bygdefolka i de årene jeg ha bodd her - selv om jeg absolutt ikke tviler på at de ER hyggelige. Forresten synes jeg man har en bedre hilsekultur på mindre steder på Østlandet, ikke engang når vi er i skogen her i Trøndelag er det særlig mange forbipasserende som hilser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
noen som bor i Telemark, Vestfold eller Østfold her da? Hvordan er det å bo der?

Vestfold bor jeg i :)

Herlig her, vil aldri flytte herrifra om jeg ikke må. :) Bodd her siden jeg var 2 år, er nå 17. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Methuselah

Jeg bor et sted mellom Kautokeino i Nord.

Kongsvinger i øst.

Grimstad i Sør.

og Sola i vest

Endret av Methuselah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Østfold, og det er et kultursjokk: et lite Las Vegas og harryland i miniatyr. Slitsom mentalitet og dialekt. Folk er ganske trege her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfold bor jeg i :)

Herlig her, vil aldri flytte herrifra om jeg ikke må. :) Bodd her siden jeg var 2 år, er nå 17. :)

Høres bra ut:) hvor i vestfold bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...