polarbruschetta Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei alle sammen:) Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Jeg trener i trapper i bygget jeg bor i. Jeg går liksom tre og tre trapper om gangen så jeg får et langt steg. Jeg ELSKER hva det gjør med rumpa mi, den har blitt såå fin og stram, men til min store forskrekkelse ser jeg at jeg er på god vei til å få like stor "bul" ut på forsiden av lårene, som jeg får på rumpa. Er det noen teknikk jeg kan bruke for å heise meg mer opp med rumpa enn med lårmusklene? Hva har det å si om jeg er rett i ryggen/bøyer ryggen fremover? Nå vet dere jo ikke hvor dype trappetrinnene er, men det er sånn at jeg ikke ville klart å heise meg opp om jeg prøver på fire og fire om gangen.
aline Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 kanskje du da kan endre teknikk til å bare ta to trinn av gangen, og bruke rompa bevisst? Dersom du ikke tar så store steg at du MÅ bruke låra, så kan du styre å bruke musklene i rumpa mer en du bruker lårene, da vil du antagelig få en god effekt på rumpa og en mindre eksplosiv bruk av lårmusklene?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Hadde noen drevet og trampet rundt og pustet og pest i trappeoppgangen her - kun for å trene, så hadde jeg "lest dem teksten" nokså grundig... Trappeoppganger er ikke treningsstudioer, på samme måte som de ikke er lekeplasser. Når du går i trapper, bruker du framsiden av låret. Sånn er det. Om du ikke vil trene framside lår, må du la være å gå i trapper. En annen måte å trene rumpen på, som ikke trener framside lår, er å stå på alle fire, med ene beinet hevet i 90 graders vinkel, og heve det (med bøy i kneet) så høyt du klarer, omatt og omatt.
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Hei alle sammen:) Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Jeg trener i trapper i bygget jeg bor i. Jeg går liksom tre og tre trapper om gangen så jeg får et langt steg. Jeg ELSKER hva det gjør med rumpa mi, den har blitt såå fin og stram, men til min store forskrekkelse ser jeg at jeg er på god vei til å få like stor "bul" ut på forsiden av lårene, som jeg får på rumpa. Er det noen teknikk jeg kan bruke for å heise meg mer opp med rumpa enn med lårmusklene? Hva har det å si om jeg er rett i ryggen/bøyer ryggen fremover? Nå vet dere jo ikke hvor dype trappetrinnene er, men det er sånn at jeg ikke ville klart å heise meg opp om jeg prøver på fire og fire om gangen. Ser ikke problemet med bul på låret, det er muskler og det betyr at du får økt forbrenning og muskler på kropp er bare pent synes jeg (dog alt med måte=)) Kan jo også begynne å jogge lett evt..??
aline Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Hadde noen drevet og trampet rundt og pustet og pest i trappeoppgangen her - kun for å trene, så hadde jeg "lest dem teksten" nokså grundig... Trappeoppganger er ikke treningsstudioer, på samme måte som de ikke er lekeplasser. står det noe sted at det ikke er lov til å bruke trappene i bygget til annet en akkurat det mest nødvendige? Jeg bor i blokk, det står ingen steder i husordensreglene våre at det ikke er lov til å bruke trappene som trening. Hadde noen "lest emg teksten", hadde jeg bedt dem ryke og reise så lenge jeg ikke er i veien for dem fysisk, noe man ikke er ved slik trening, dersom den andre også bare er en i bredden og ikke driver med noe spesiellt.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 står det noe sted at det ikke er lov til å bruke trappene i bygget til annet en akkurat det mest nødvendige? Jeg bor i blokk, det står ingen steder i husordensreglene våre at det ikke er lov til å bruke trappene som trening. Hadde noen "lest emg teksten", hadde jeg bedt dem ryke og reise så lenge jeg ikke er i veien for dem fysisk, noe man ikke er ved slik trening, dersom den andre også bare er en i bredden og ikke driver med noe spesiellt. Da er det vel ok at ungene til naboen turner i gelenderet med hoiing og gauling også da? Om det ikke står spesifikt i reglene? Det blir -mye- bråk i en trappeoppgang. Hos oss hører vi veldig godt når folk går i trappene, og også når folk snakker, selv om de bruker "innestemme". Det er vanlig folkeskikke å ta hensyn. Man bråker ikke unødvendig mye i trappegangen - og det betyr at man lar være å leke og trene i trappegangen. Hos oss står det faktisk også i reglene at man skal vise hensyn når man ferdes i fellesområdene. Jeg vet ikke hva det står i deres regler, men vi har altså regler om hvordan man skal bruke fellesområdene.
aline Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Da er det vel ok at ungene til naboen turner i gelenderet med hoiing og gauling også da? Om det ikke står spesifikt i reglene? Det blir -mye- bråk i en trappeoppgang. Hos oss hører vi veldig godt når folk går i trappene, og også når folk snakker, selv om de bruker "innestemme". Det er vanlig folkeskikke å ta hensyn. Man bråker ikke unødvendig mye i trappegangen - og det betyr at man lar være å leke og trene i trappegangen. Hos oss står det faktisk også i reglene at man skal vise hensyn når man ferdes i fellesområdene. Jeg vet ikke hva det står i deres regler, men vi har altså regler om hvordan man skal bruke fellesområdene. bor ikke barn i blokka mi, men er rimelig sikker på at støynivået på unger (i flertall) som turner i gelenderet og hoier og gauler, er ett par hakk høyere en ett menneske som bruker trappene til trening uten å komme med så mye som et pip. Dersom du kan sitte inne i leiligheten din og høre folk PUSTER i trappa, så ville jeg klaget på isoleringen rett og slett. Det står hos oss også at vi skal vise hensyn, det synes jeg man fint kan gjøre til tross for at man tar en treningsrunde i trappene. Så lenge man ikke svetter så trappa blir farlig glatt, stønner så høyt at man faktisk høres i leilighetene rundt, og tramper så hardt og bråkete at det blir det største leven, så skjønner jeg ikke problemet med at noen bruker trappene som trening. Men, vi har heldigvis leiligheter som er relativt godt isolert. Hører folk som går med høye hæler ja, og folk som flirer og snakker i gangen, men folk som PUSTER i gangen hører jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 bor ikke barn i blokka mi, men er rimelig sikker på at støynivået på unger (i flertall) som turner i gelenderet og hoier og gauler, er ett par hakk høyere en ett menneske som bruker trappene til trening uten å komme med så mye som et pip. Dersom du kan sitte inne i leiligheten din og høre folk PUSTER i trappa, så ville jeg klaget på isoleringen rett og slett. Det står hos oss også at vi skal vise hensyn, det synes jeg man fint kan gjøre til tross for at man tar en treningsrunde i trappene. Så lenge man ikke svetter så trappa blir farlig glatt, stønner så høyt at man faktisk høres i leilighetene rundt, og tramper så hardt og bråkete at det blir det største leven, så skjønner jeg ikke problemet med at noen bruker trappene som trening. Men, vi har heldigvis leiligheter som er relativt godt isolert. Hører folk som går med høye hæler ja, og folk som flirer og snakker i gangen, men folk som PUSTER i gangen hører jeg ikke. Så fint for deg at du bor et godt isolert sted, da Her jeg bor, hører man faktisk folk som puster tungt i gangen, ja. Hvor merkelig det nå måtte fortone seg for deg. Vanlig pusting hører man selvsagt ikke, men jeg hører godt pesingen til den eldre mannen som bor under meg når han kommer oppover. Når man trener, så blir man nødvendigvis tungpustet. Ellers er det vel neppe trening... Når man tar trappene 3 og 3 trinn av gangen, blir det også tramping og klamping.
polarbruschetta Skrevet 14. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skal teste ut tipsene deres imorgen. Jeg er enig i at det er fint med muskler, men jeg får fort veldig store muskler (mye testosteron). Jeg er veldig glad for det, får jo tydelige resultater veldig raskt Men noen ganger blir fremsiden av lårene mine nesten like utstående som rumpa! Og gjest, heldigvis er det ikke lytt i det hele tatt her jeg bor. Her hører man ikke om noen snakker og ler i trappa engang. Jeg tar jo hensyn Jeg har til dags dato bare møtt på folk som smiler stort til meg og sier jeg er flink som trener:)
polarbruschetta Skrevet 14. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2009 Når man tar trappene 3 og 3 trinn av gangen, blir det også tramping og klamping. Nei ikke på meg hvertfall:)
stjernekyss Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Så fint for deg at du bor et godt isolert sted, da Her jeg bor, hører man faktisk folk som puster tungt i gangen, ja. Hvor merkelig det nå måtte fortone seg for deg. Vanlig pusting hører man selvsagt ikke, men jeg hører godt pesingen til den eldre mannen som bor under meg når han kommer oppover. Når man trener, så blir man nødvendigvis tungpustet. Ellers er det vel neppe trening... Når man tar trappene 3 og 3 trinn av gangen, blir det også tramping og klamping. Hehe, du er ikke en smule oversensitiv da? Pusting? Det må folk få lov til Litt bråk må man regne med når man bor i by og blokk, så enkelt er det. Vil du ha stillhet, flytt i enebolig på landet Jeg bruker trappeoppgangen som verksted når jeg skal ha noe fikset. Har bodd her i ti år, og i løpet av de ti årene, med jevnlig trappebruk, har jeg kanskje samlet møtt noen i trappene én gang i året. Toppen. Late folk Tenker ofte at jeg skal begynne å bruke trappene nettopp for å trene eksplosive muskulatur. Ellers er jeg helt enig, trappegåing works wonders for rompa Og lårene og synes jeg da
Gjest Araminta Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 Det er genialt å bruke de temmelig tomme trappeoppgangene til trening noen ganger i uka; og ærlig talt: Litt treningsgåing opp og ned bråker da svært lite sammenlignet med barnegnål!
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Det er genialt å bruke de temmelig tomme trappeoppgangene til trening noen ganger i uka; og ærlig talt: Litt treningsgåing opp og ned bråker da svært lite sammenlignet med barnegnål! Enig, så lenge treningen foregår før "stilletid" etter normer og regler..
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 Dette virker på kondisjonen også! Selv har jeg begynt å gå til kantina hver dag på jobb. Den ligger i 9. etg., mens jeg jobber i 2. etg. Til å begynne med måtte jeg stoppe halvveis for å finne igjen pusten, mens jeg nå går uanstrengt og er oppe før de andre som står og venter på heisen som stopper i flere etasjer.... Gratis trening!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 Hei alle sammen:) Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Jeg trener i trapper i bygget jeg bor i. Jeg går liksom tre og tre trapper om gangen så jeg får et langt steg. Jeg ELSKER hva det gjør med rumpa mi, den har blitt såå fin og stram, men til min store forskrekkelse ser jeg at jeg er på god vei til å få like stor "bul" ut på forsiden av lårene, som jeg får på rumpa. Er det noen teknikk jeg kan bruke for å heise meg mer opp med rumpa enn med lårmusklene? Hva har det å si om jeg er rett i ryggen/bøyer ryggen fremover? Nå vet dere jo ikke hvor dype trappetrinnene er, men det er sånn at jeg ikke ville klart å heise meg opp om jeg prøver på fire og fire om gangen. Hvor lenge har du holdt på med dette?
polarbruschetta Skrevet 16. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. april 2009 Hvor lenge har du holdt på med dette? Hei! Jeg har gjort det i noen uker nå Anbefales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #17 Skrevet 16. april 2009 Hei! Jeg har gjort det i noen uker nå Anbefales på det sterkeste! Ja jeg har begynt jeg også! Lurer bare på fort fort jeg vil se resultater, hihi. Hvor lenge holder du på? Og hvor ofte?
polarbruschetta Skrevet 16. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 16. april 2009 Ja jeg har begynt jeg også! Lurer bare på fort fort jeg vil se resultater, hihi. Hvor lenge holder du på? Og hvor ofte? Så bra! Jeg holder på ca en halvtime hver gang, sånn 3-4 ganger i uka. Jeg så resultater allerede i andre uka jeg holdt på, og nå etter sånn kanskje 4 uker har jeg fått en helt annen rumpe helt seriøst! Litt sånn rumpe som de utenpå manneblader har Hva med deg da, hvor lenge holder du på om gangen? Og hvor ofte?
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 17. april 2009 #19 Skrevet 17. april 2009 Er det noen som vet om noen bra trapper å trene i i Oslo sentrum? Ute altså
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #20 Skrevet 17. april 2009 Så bra! Jeg holder på ca en halvtime hver gang, sånn 3-4 ganger i uka. Jeg så resultater allerede i andre uka jeg holdt på, og nå etter sånn kanskje 4 uker har jeg fått en helt annen rumpe helt seriøst! Litt sånn rumpe som de utenpå manneblader har Hva med deg da, hvor lenge holder du på om gangen? Og hvor ofte? Nice! Jeg har holdt på sånn 15 min hver dag jeg da (bare 3 dager hittil da ). Er det dumt? Trenger rumpa "hvile"? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå